پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد


سینماتک خانه هنرمندان ایران در فصل بهار، مروری بر فیلم‌های برنده نخل طلای جشنواره «کن» خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، بر این اساس فیلم‌هایی از عباس کیارستمی، آکیرا کوروساوا، آندره وایدا، تئو آنجلوپولوس، برادران داردن، مایکل مور و.. در این فصل نمایش فیلم در خانه هنرمندان ایران به روی پرده خواهند رفت.
طبق برنامه دوشنبه ۲۰ فروردین و در نخستین نمایش فصل بهار، فیلم «کاگه‌موشا» به کارگردانی آکیرا کوروساوا و محصول سال ۱۹۸۰ به روی پرده رفت. سپس ، دوشنبه ۳ اردیبهشت فیلم «مرد آهنین» به کارگردانی آندره وایدا و محصول سال ۱۹۸۱ از کشور لهستان به نمایش در خواهد آمد.
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت فیلم «رازها و دروغ‌ها» اثر مایک لی و محصول سال ۱۹۹۶ به روی پرده خواهد رفت.
در ادامه، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت فیلم «طعم گیلاس» به کارگردانی عباس کیارستمی و محصول سال ۱۹۹۷ به نمایش در خواهد آمد. دوشنبه ۲۴ اردیبهشت فیلم «مارماهی» به کارگردانی شوهئی ایمامورا و محصول سال ۱۹۹۷ به روی پرده خواهد رفت. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت فیلم «ابدیت و یک روز» اثر تئو آنجلوپولوس و محصول سال ۱۹۹۸ به نمایش در می‌آید. دوشنبه ۷ خرداد فیلم «رزتا» به کارگردانی مشترک ژان پیر داردن و لوک داردن و محصول سال ۱۹۹۹ به روی پرده می‌رود. دوشنبه ۲۱ خرداد فیلم «اتاق پسر» اثر نانی مورتی و محصول سال ۲۰۰۱ به نمایش در خواهد آمد. دوشنبه ۲۸ خرداد نیز فیلم «فیل» به کارگردانی گاس ون سنت و محصول سال ۲۰۰۳ به روی پرده خواهد رفت.
http://yon.ir/fOhQE

گروه نویسندگان