پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

دوره سوم Carapelli For Art، توسط شرکت تاریخی توسکایی Carapelli با اهدا ۱۲ هزار یورو جایزه برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین، موضوع مسابقه Roots است. ریشه ها ما را در زمین محکم می کند تا باعث رشد ما شود. آنها به صورت جداگانه و هویت جمعی، تاریخ، سنت در ما هستند. آنها هر نوع مبادله را ممکن می کنند زیرا قدرت آنها فراگیر است. ریشه ها به ما تغذیه و ثبات می دهند، تا توسعه و دگرگونی را امکان پذیر کنیم. در هنر، ریشه ها ضروری هستند: آنها می توانند ارتباط با منشأ شخص، شخصیت مکرر یک تحقیق، پیوند محکم با یک ماده یا ایده باشد و لازمه یک فرآیند هستند."

تکنیک و متریال در این رویداد آزاد است.

شرکت در این رویداد هزینه ی ورودی ندارد و برای همه هنرمندان تجسمی حرفه ای که در زمینه های مختلف هنری فعالیت می کنند و برای دانشجویان آکادمی هنرهای زیبا باز است.

صندوق جایزه کل ۱۲۰۰۰ یورو است که بین دو دسته جوایز توزیع می شود.

مهلت ارسال آثار: ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳۰ تیر ۹۹)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

 

فرهنگستان هنر از نسخه نفیس خمسه نظامی شاه‌طهماسبی رونمایی می‌کند

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، نسخه نفیس و ارزشمند خمسه نظامی شاه‌طهماسبی که با مساعدت شهرداری تهران منتشر شده است، در فرهنگستان هنر رونمایی خواهد شد.

قرار بود در اسفند ۱۳۹۸ همزمان با بزرگداشت نظامی گنجوی، شاعر بلندآوازه ایرانی، همایش «خمسه‌نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر» برگزار و در ضمن آن، از این نسخه گران‌بهای خمسه شاه‌طهماسبی نیز رونمایی شود، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور، این همایش و به تبع آن، رونمایی از کتاب مذکور به تعویق افتاد.

اکنون فرهنگستان هنر قصد دارد در مراسمی از نسخه خمسه شاه‌طهماسبی در روز یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ساعت ۱۰ صبح، رونمایی کند.

برگزاری نشست‌های تخصصی همایش خمسه‌نگاری به زمانی دیگر موکول شده و اخبار مربوط به آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

گروه نویسندگان

 

حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه‌ بونامز ۲۲ خرداد در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش  هنرآنلاین، حراج هنر مدرن و معاصر خاورمیانه‌ بونامز ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد ۹۹) در لندن برگزار می‌شود. در این رویداد ۹۹ اثر ارائه شده است که از این میان ۳۴ اثر متعلق به ۱۸ هنرمند ایرانی است. گران‌ترین اثری که در این دوره ارائه شده، تابلوی نقاشی جواد سلیم، هنرمند عراقی با قیمت پیشنهادی ۱۷۰,۰۰۰ تا ۲۸۰,۰۰۰ یورو است. در رتبه دوم آثار گرانقیمت نیز اثر آینه‌کاری منیر فرمانفرماییان با قیمت پیشنهادی ۱۱۰,۰۰۰ تا ۲۲۰,۰۰۰ یورو قرار دارد. سومین اثر نیز به محمود مختار، هنرمند مصری با قیمت پیشنهادی ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار یورو اختصاص دارد.

علاوه بر منیر شاهرودی فرمانفرماییان، در این حراج آثاری از محمد احصایی، فریدون آو، سهراب سپهری، فرهاد مشیری، منوچهر یکتایی، ناصر اویسی، فریدون امیدی، مارکو گریگوریان، ناصر عصار، مرتضی سازگار، مسعود عربشاهی، محمد بزرگی، سیراک ملکونیان، اردشیر محصص، رضا درخشانی، پروانه اعتمادی و علیرضا آستانه حضور دارد.

در میان هنرمندان حاضر در این حراج اردشیر محصص با ۱۰ اثر پیشتاز است. سیراک ملکونیان با سه اثر و ناصر اویسی، فرهاد مشیری، مسعود عربشاهی، مرتضی سازگار و منوچهر یکتایی هر کدام با ۲ اثر حضور دارند.

حراج قبلی هنر خاورمیانه بونامز که اول آبان ۹۸ در لندن برگزار شد در حالی با فروش کلی ۱،۴۴۵.۳۲۶ به اتمام رسید که سهم هنر ایران با فروش ۹ اثر ۳۶۶،۱۸۳ پوند بود و یک چهارم از فروش کلی حراج بونامز را به خود اختصاص داد.

گروه نویسندگان

 

پنج هزار پوند بورسیه تحصیلی در دانشگاه هنر Bristol انگلستان به هر دانشجوی منتخب اهدا میشود.

به گزارش گالری آنلاین، دانشگاه بریستول یک دانشگاه تحقیقاتی در انگلستان است که در سال ۱۸۷۶ با ادغام مدرسه Merchant Venturers و کالج دانشگاه Bristol تأسیس شد.

این بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میشود. دوره آموزشی از سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز میشود.

این برنامه آموزشی با هدف آموزش دانشجویان برای یافتن توانایی رهبری در حوزه های هنری طراحی شده است.

فرم درخواست تکمیل شده، مدارک تحصیلی، رزومه، مدرک زبان انگلیسی، گذرنامه و پروپزال از مدارک لازم جهت ارائه درخواست شرکت در این دوره است.

نمره زبان مورد نیاز را اینجا مشاهده نمایید.

مهلت ثبت نام: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۵ خرداد ۹۹)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

 

خانه هنرمندان ایران فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش  ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل این‌ مجموعه فرهنگی و هنری نوشت، خانه هنرمندان ایران از روز یکشنبه ۱۸ خردادماه فعالیت‌های خود را به صورت محدود آغاز می‌کند.

به گفته مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، خانه هنرمندان ایران از روز ۱۸ خردادماه پس از سه‌ماه تعطیلی، بار دیگر میزبان علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر است و فعالیت گالری‌های خود را آغاز می‌کند.

برهمین اساس ساعت کار این مجموعه فرهنگی و هنری همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نظر گرفته شده است.

بدیهی است شروع به کار سایر فعالیت‌های متداول خانه نظیر سینماتک، سینمای هنر وتجربه، نشست‌های تخصصی هنری، تماشاخانه استاد انتظامی، نمایش و نقد فیلم‌های مستند، مستر کلاس‌ها و... منوط به تعین تکلیف از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دستگاه‌های ذیربط است و در آینده اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که خانه هنرمندان ایران در روزهای شنبه تعطیل است.

گروه نویسندگان

 

برنامه رزیدنسی استودیو Sculpture Space با ارائه محل اقامت، کارگاه و برگزاری نمایشگاه رایگان به هنرمندان مجسمه ساز، به مدت دو ماه میزبان هنرمندان منتخب خواهد بود.

 برنامه رزیدنسی استودیو Sculpture Space هر سال بیست و پنج مجسمه ساز مستعد با رویکرد نوآورانه را جهت شرکت در این دوره انتخاب می کند. معیارهای اصلی کیفیت، اصالت و پتانسیل رشد است. آثار هنرمندان شرکت کننده در پایان دوره به نمایش گذاشته میشود و یک اثر از هنرمند در فروش حراج سالانه هنر CHAIRity شرکت خواهد کرد.

هنرمندان میتوانند در دوره های دو ماه این رویداد در طول سال شرکت کننده و به صورت ۲۴ ساعته به کارگاه تخصصی درسترسی خواهند داشت. مسکن (اتاق خصوصی همراه با اتاق نشیمن، آشپزخانه مجهز و سرویس بهداشتی) به صورت رایگان برای هنرمندان منتخب ارائه می شود.

این استودیو در غرب یوتیکا (نیویورک) واقع شده است و نزدیکترین فرودگاه به این محل فرودگاه Syracuse است.

هزینه درخواست شرکت در این رویداد: ۳۵ دلار

مداک مورد نیاز: رزومه، نمونه کار و توصیه نامه

مهلت ثبت نام: از فوریه تا نوامبر ۲۰۲۱ (از اسفند ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

 

رقابت "کار از خانه"، مسابقه بین المللی جدید ایده هایی است که توسط Archistart به منظور آزمایش دیدگاه های آینده در مورد همزیستی زندگی و کار، برگزار شده است.

وضعیت فعلی به شکل بی سابقه ای ناشی از بحران بین المللی بهداشت است و ما را ملزم می کند تا در مورد کار از راه دور و پایداری انجام کار خود در خانه های خود تأمل کنیم.

این وضعیت عجیب و غریب و غیرمعمول تضمین هایی را برای مدت زمان قابل پیش بینی خود ارائه نمی دهد.

با فوریت تحمیل شده توسط Coronavirus کار از راه دور افزایش ناگهانی را تجربه کرده است، اما آیا واقعاً می توانیم آن را به عنوان یک سبک کار هوشمند تعریف کنیم؟ آیا خانه های ما با این استفاده سازگار هستند؟

این مسابقه طراحی آپارتمانی را در نظر می گیرد که یک زوج جوان در آن زندگی می کنند و حتی پس از پایان بیماری همه گیر، تصمیم می گیرد که بیشتر از خانه کار کند.

در این رویداد نوآوری و آزمایش بسیار توصیه می شود. این مسابقه برای کلیه فارغ التحصیلان اخیر در رشته های معماری، مهندسی ساختمان، طراحی داخلی، طراحی زیر ۳۵ سال برگزار می شود.

جایزه: ۳۰ یورو

مهلت ثبت نام: ۸ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۹ خرداد ۹۹)

مهلت ارسال آثار: ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۶ خرداد ۹۹)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

 

رقابت بشر پس از COVID-۱۹ به دنبال یک پروژه بصری است که به احیای اقتصاد یک منطقه، شهر یا جامعه متأثر از شیوع COVID-۱۹ کمک کند.

 جهان ما با یکی از چالش برانگیزترین دوران بعد از زمان جنگ جهانی دوم روبرو است. نتایج ناشی از شیوع COVID-۱۹ هنوز غیرقابل تصور و غیرقابل پیش بینی است، اما ما در حال حاضر اثرات شدید را احساس می کنیم. ریچارد کوزول رایت، مدیر UNCTAD، تأثیر اقتصادی را در حدود ۱ تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی تخمین می زند و انتظار بدترین سناریو بعد از سقوط مالی در سال ۲۰۰۸ را دارد.

مفهوم معماری ارائه شده به فعال سازی مجدد اقتصاد از منطقه، شهر یا جامعه خاص کمک می کند. رقابت برای همه آزاد است و هیچگونه صلاحیت حرفه ای لازم نیست. طرح های پیشنهادی می توانند بصورت جداگانه یا توسط تیمها (حداکثر ۴ عضو تیم) تهیه شوند. طرح ها می توانند از هر برنامه، در هر مقیاس و در هر سایتی باشند. شرکت کنندگان در آزمایش و کشف موضوع آزاد هستند.

این پیشنهاد یک یا چند راه حل برای مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع COVID-۱۹ (به عنوان مثال، ایجاد شغل، بیکاری، مسکن، فعال سازی مجدد برای بخش هایی مانند گردشگری، فرهنگی یا ورزشی، پشتیبانی از مشاغل محلی و کارآفرینان، راه حلهای کلان برای فضاهای عمومی و غیره) است.

جوایز از طرف Ark:

نفر اول: ۱۵۰۰ پوند

نفر دوم: ۶۰۰ پوند

نفر سوم: ۴۰۰ پوند

و ۷ نفر شایسته تقدیر

جایزه نقدی: ۳۲۰۰ دلار آمریکا

 

ثبت نام زودهنگام: ۱۹ مه ۲۰۲۰ (۳۰ اردیبهشت ۹۹)

مهلت ثبت نام: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳۱ تیر ۹۹)

مهلت ارسال آثار: ۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۳ شهریور ۹۹)

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

 

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (شعبه چین) CBBY از کودکان سراسر جهان دعوت می‌کند تا نقاشی‌های خلاقانه «ضد COVID-۱۹»، را برای شرکت در نمایشگاه نقاشی ارسال کنند.

به گزارش  روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، در ماه‌های گذشته شاهد یک بیماری همه‌گیر بی‌سابقه بوده‌ایم که خود فاجعه‌ای را رقم زده است. وقتی که به گذشته نگاه می‌کنیم، سال ۲۰۲۰، خاطره‌ای ماندگار را برایمان حک کرده است. در این جنگ «ضد COVID-۱۹» چیزهایی را از دست دادیم و چیزهایی را یاد گرفتیم. دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (شعبه چین) CBBY از کودکان سراسر جهان دعوت می‌کند تا نقاشی‌های خلاقانه «ضد COVID-۱۹»، را برای شرکت در نمایشگاه نقاشی ارسال کنند.

این فعالیت برای آن است تا سال ویژه ۲۰۲۰ را به یاد بیاوریم، زمانی که همه جهان در حال مبارزه با ویروس هستند. ماهیت شروع فعالیت، گوش دادن به صدای بچه‌ها از طریق نقاشی‌های آنها است.

شرایط شرکت:

• شرکت‌کنندگان بایستی کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال باشند.

• موضوع نمایشگاه «ضد COVID-۱۹» است.

• فایل آثار بایستی در فرمت فایل دیجیتال jpgبا کیفیت ۳۰۰ DPI یا بزرگتر باشد.

• فایل‌ها بایستی با نام خالق و سن آنها نام‌گذاری شوند.

• هیچ محدودیتی برای کمیت وجود ندارد.

• آثار رسیده پس از داوری، در سایت رسمی کتابخانه ملی کودکان چین و شبکه (www.k۶۱۸.cn) و تور نمایشگاه‌هایی در سراسر چین به نمایش گذاشته می شوند.

• آدرس ایمیل: liupiaoping@ccppg.com.cn

تاریخ‌های مهم:

مهلت ارسال آثار: ۱۵ تا ۲۹ می ۲۰۲۰ (مطابق با ۲۵- اردیبهشت تا ۹ خرداد ۱۳۹۹)

افتتاح نمایشگاه: ۱ جون ۲۰۲۰ (مطابق با ۱۲ خرداد ۱۳۹۹)

گروه نویسندگان