پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

 مدرسه ملی سینمای ایران با هدف شناسایی و پرورش نیروهای متخصص و تقویت جریان نقد علمی در سینما، دوره عالی " مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل" را برگزار می‌کند.

این دوره‌ بلندمدت با ترکیبی از مدرسین و صاحب‌نظران زبده داخلی و خارجی از حوزه‌های مختلف سینما و مطالعات میان‌رشته‌ای برگزار خواهد شد. متقاضیان برای حضور در دوره باید واجد شرایط مقدماتی از قبیل: آشنایی با تاریخ سینمای ایران و جهان، آشنایی نسبی با فنون نگارش نقد، آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با مبانی نقد ادبی رویکردها و سبک‌ها باشند.

ظرفیت حضور در این دوره محدود بوده و متقاضیان به منظور ثبت‌نام و شرکت در مصاحبه فقط تا 27 خرداد فرصت دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۹۰۵۲۴۶ تماس حاصل فرمایید.

گروه نویسندگان

دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین آزمون ادواری مهارت آموزی هنر، پانزدهم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

محمد اللهیاری مدیرکل دفتر ضمن اعلام این خبر، گفت: دومین آزمون جامع و بیست و پنجمین  آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش برای کسب دیپلم هنر، به صورت سراسری و هم زمان در مراکز  استان‌ها و حوزه‌های شهرستانی روز جمعه پانزدهم  تیرماه  امسال برگزار خواهد شد. 

اللهیاری در ادامه یادآور شد: دومین  آزمون جامع  در سال تحصیلی ٩٧-٩٦، شامل همه فراگیران ورودی مهر و دی ماه سال ٩٦ می‌شود که تا زمان برگزاری آزمون، استانداردهای مهارتی خود را در مراکز مهارت‌آموزی به پایان رسانده‌اند.                                                                                                  

وی در پایان گفت: بیست و پنجمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش  با هدف  سنجش دانش نظری و عملی افراد ماهر، نیمه ماهر و استاد کار، در 35 رشته مهارتی کاردانش در ٢ بخش نظری و عملی، برگزار می‌شود.

مهلت معرفی به آزمون مهارت آموزان غیر قابل تمدید است و آماری که پس از مهلت تعیین شده از سوی ادارات کل به این دفتر اعلام و یا ارسال شود؛ قابل پذیرش نیست.

گروه نویسندگان
دو کتاب جدید درباره فیلسوف بنام فرانسوی، مرلو پونتی و واکاوی آثار نقاشی منتشر شده است.
گروه نویسندگان


به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در این نمایشگاه که عصر روز چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ماه با حضور سفیر هلند، نماینده جشنواره «ورلدپرس فوتو»، مسوولین برگزاری و ... در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است آثار برگزیده سال‎های ٢٠١٦ تا ٢٠١٨ این جشنواره در معرض دید علاقمندان به عکاسی قرار گرفته است.

«ورلد پرس فوتو»  یک مسابقه جهانی عکاسی است که از سال ۱۹۵۵ توسط ۵ عکاس هلندی در این کشور راه اندازی شده است. هدف از این مسابقه نمایش عکس‌های مستند و خبری منتخب برای عکاسان سراسر جهان  است. صحت، تنوع و شفافیت سه شعار اصلی این مسابقه به شمار می‎روند.  در حال حاضر «ورلد پرس فوتو» به یکی از مسابقات و بنیاد‌های مهم در زمینه عکس مستند و خبری تبدیل شده است. ‌

گفتنی است این نمایشگاه از ١٩ اردیبهشت تا ١١ خرداد در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران بر پا است.

گروه نویسندگان


 

نمایشگاه عکس « وجود و فراموشی» در موزه فلسطین برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه صبا وابسته به فرهنگستان‌ هنر، نمایشگاه عکس «وجود و فراموشی» در برگیرنده 40 اثر از عکس‌های انتزاعی مریم سادات‌هجرتی است که عصر جمعه 21 اردیبهشت ساعت 16 در موزه فلسطین افتتاح می‌شود و  تا ساعت 20  میزبان هنردوستان خواهد بود.

علاقه‌مندان به هنر عکاسی جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 27 اردیبهشت همه روزه از ساعت 10 تا 18 به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، ابتدای خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74، مراجعه کنند.

گروه نویسندگان

نمایشگاه گروهی صدنقش با آثار نقاشی، عکس و حجم به موزه هنرهای معاصر فلسطین آمد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- «صد نقش» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه گروه نقش هنر است که عصر یکشنبه 29 اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت.

این نمایشگاه مجموعه‌ای شامل حدود 90 اثر از 80 هنرمند جوان است که با موضوع آزاد و در طیف وسیعی از تکنیک‌های اجرای هنری و در تنوع چشمگیری از گرایشهای هنرمندان چه در فرم و چه در محتوا به نمایش درآمده است.

رنگ روغن، کلاژ، میکس مدیا، ترکیب مواد روی بوم، اکرلیک، حجم، ترکیب نقاشی و حجم، پاستل، آب مرکب، مدادرنگی، عکاسی، دیجیتال پینتینگ، چاپ سیلک، سیلوئت، آبرنگ، فاین آرت، راپید، الکین، اکولین، تکنیک های مختلف رنگ روغن: (کاردک، ترکیب با ذغال، رنگ روغن روی مقوا) و... تکنیک‌هایی هستند که توسط هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به کار رفته است.

علاقه‌مندان برای دیدار با جلوه‌های خیال و خلاقیت نسل جوان هنرمندان تجسمی سراسر ایران در آیینه «صد نقش»، می توانند تا تاریخ 6 خرداد به جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 18به موزه هنرهای معاصر فلسطین مراجعه نمایند.

گروه نویسندگان