پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است


 تصویرسازی از چهره های ماندگار ایران که شامل  :

شاعران . نویسندگان . فیلسوفان  . عکاسان . دانشمندان . نقاشان . کاریکاتوریست ها . تصویرگران  .  ورزشکاران .  گرافیست ها . انیماتورها . معماران . بازیگران . کارگردانان . نگارگران . مجسمه سازان . منجمان . عارفان . موسیقیدانان . ریاضیدانان . پزشکان  و . . . و . . . . و

 توجه  :

     لطفا از تصویرسازی چهره های سیاسی و سیاستمداران خودداری کنید.

*   یک فریم و تکنیک اجرای اثر آزاد

*  عمودی و افقی بودن اثر آزاد

*  نوشتن نام و نام خانوادگی هنرمند و شماره تماس در ایمیل ارسالی الزامیست

*  حجم اثر ارسالی 700 کیلوبایت با رزولوشن 300 با فرمت jpg

*  شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد است ( محدودیت سنی ندارد )

*  مهلت ارسال اثر : تا شهریور ماه  1396

*   ارسال از طریق ایمیل :      wonderlandgroupp@yahoo.com    

  آثار برگزیده در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه گروه دنیای عجیب به نمایش گذاشته خواهد شد   *****

آثار داوری خواهد شد.

سایت فراخوان

گروه نویسندگان


کالج Cork ایرلند تعدادی بورسیه برای دانش جویان اروپایی و غیر اروپایی در نظر دارد.

به گزارش گالری آنلاین، دانش جویانی که قصد دارند در مقطع دکتری هنر در کالج Cork تحصیل کنند می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

کالج Cork ایرلند در دانشگاه ملی ایرلند واقع شده است .

دانش جویانی که زبان اصلی آنان انگلیسی نیست باید تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند.

دانش جوی پذیرفته شده باید حداقل سطح درسی Grade1  را داشته باشد و از قبل برای مقطع مورد نظر درخواست داده باشد به علاوه یک شرح حال و رزومه هم در کنار فرم درخواست باید ارسال شود .

داوطلب باید مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب کرده باشد.

نحوه ی درخواست :

فرم درخواست تکمیل شده را همراه با اسکن مدارک خود ارسال نمایید.

فرصت نهایی تا 21 آوریل 2017 است .

Application Form

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

دانشگاه بین المللی استرالیا در سال تحصیلی 2020-2018 برای متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه اعطا میکند.

به گزارش گالری آنلاین، دانشگاه Newcastle استرالیا در سال 1965 تاسیس شد .

مبلغ بورسیه: حدود 30,105  دلار به صورت سالانه

شرایط پذیرش:

دارا بودن GPA 6  یا رتبه ی تحصیلی بالای بین المللی

نمره ی 6.5 آیلتس 

نداشتن بورسیه ی دیگری از دانشگاه

نحوه ی درخواست :

فرم درخواست تکمیل شده همراه با مدارک در یکی از فرمت های زیر ارسال شود.

Application Form

PDF,DOC,DOCX,JPEG,JPG

فرصت نهایی 20 جولای 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاهمراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

مرکز بین‌المللی کتاب‌های تصویری (ICPBS) از هنرمندان تصویرگر سراسر دنیا دعوت می‌کند تا در نمایشگاه تصویرسازی «مهاجرت» شرکت کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، در متن فراخوان این نمایشگاه چنین آمده است: نمایشگاه «مهاجرت» به دنبال نشان دادن هزاران کودک و خانواده‌های آنهاست که به دلایل مختلف از جمله خشونت، فقر و غیره مجبور به مهاجرت به مکانی امن در دنیا می‌شوند. هنرمندان نمی‌توانند تأثیر بر حکومت بگذارند یا فقر و خشونت را مهار نمایند یا مردم را مجبور به مهاجرت کنند، اما می‌توانند سطح آگاهی مردم را نسبت به واقعیت افزایش دهند.

تصویرگران، به‌عنوان قصه‌گویان بصری، می‌توانند با ارائه کارهایشان پرسش‎هایی را مطرح کنند یا چالش‌هایی را ایجاد کنند و همزمان می‌توانند نکات مثبت مهاجرت افراد اعم از فرهنگ‌ها و ایده‌هایشان را مورد توجه قرار دهند. 

نمایشگاه در قالب چیدمانی، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارت‌پستال را از تصویرگران همه کشورها به نمایش خواهد گذاشت. هرکدام از این کارت‌ها پرندهای مهاجر را در حال پرواز یا نشسته در آشیانه‌هایشان نشان می‌دهد. این چیدمان به فرهنگ و ایده‌های مهاجرت خارج مرزها انسانی، حصار و حریم‌ها اهمیت می‌دهد. همچنین این چیدمان شامل تصاویری است که توسط کارمندان و فارغ‎التحصیلان دانشگاه Worcoster انگلیس خلق‌شده و بخش بین‌المللی نمایشگاه کتاب‌های تصویری با موضوع مهاجرت را معرفی می‌کند. 

در این نمایشگاه تصویرگران مشهوری همچون Isol از آرژانتین، Roger Melo از برزیل، Shaun Tan از استرالیا، برنده جایزه استرید لیندگرن 2011 و نویسنده مقدمه کاتالوگ نمایشگاه، Lavra Larlin و Petr Horacek از انگلیس و Marit Tornquist از هلند نیز شرکت خواهند کرد. 

ما از دوستان تصویرگرمان دعوت می‌کنیم یک کارت‌پستال در اندازه ۱۰ در ۱۵ سانتی‌متر را شامل تصویرسازی پرنده‌ای روی کارت و پیامی نوشتاری مرتبط در پشت کارت برای ما بفرستند. این می‌تواند تصویرسازی واقع‌گرایانه از پرنده‌ای باشد که در کشور شما زندگی می‌کند؛ پرنده‌ای واقعی در فرهنگتان یا پرنده‌ای ساخته‌شده در ذهنتان باشد. 

با فرستادن کارت پستال، شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند که ICPBS کارت آنها را به نمایش بگذارد و از اثر آنها در تبلیغات و انتشار هر دو سمت کارت در کاتالوگ استفاده کند. همچنین با فرستادن کارت‌پستال، شرکت‌کنندگان موافقت خود را اعلام می‌کنند تا کارت‌پستال اوریجینال آنها بعد از نمایشگاه، قسمتی از دارایی ICPBS شود و در کلکسیون دائمی آن قرار گیرد یا در هر فروش نیکوکارانه‌ای به فروش رسد. 

 شرکت‌کنندگان لازم است فرم اجازۀ بهره‌برداری برای استفاده از کارت را امضا کنند و برای Piet Grobler به نشانی ایمیل Pietgrobler123@gmail.com ارسال کنند. همچنین اوریجینال کارت‌پستال باید تا تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ (برابر با 25 خرداد 1396) به آدرس زیر ارسال کنید:

 MIGRATIONS exhibition

 Taz Lovejoy

 Digital Arts Centre

 University of Worcester

 Henwick Grove

 Worcester

 WR2 6AJ

 United Kingdom

نمایشگاه «مهاجرت» که توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان در براتیسلاوا (BIBIANA) حمایت می‌شود، در جنب نمایشگاه تصویرسازی کتاب براتیسلاوا در محل BIBIANA از تاریخ  9 تا 31 سپتامبر ۲۰۱۷ (مطابق با 18 شهریور تا 8 مهر 1396) برگزار خواهد شد.

گروه نویسندگان


رقابت تصویر سازی JIA به صورت سالانه توسط انجمن تصویرگران ژاپن برگزار میشود. هر داوطلب حداکثر 5 اثر میتواند ارسال نماید.

در این رویداد موضوع کارها آزاد است و تمام تصاویر باید با فرمت JPEG ارسال شود.

ثبت نام تنها به صورت آنلاین و از طریق سایت فراخوان امکان دارد.




هزینه های ثبت نام:

1 illustration: 3,700 yen

2 illustrations: 6,900 yen

3 illustrations: 10,100 yen

4 illustrations: 13,300 yen

5 illustrations: 16,500 yen

جوایز:

رتبه اول: 300,000 yen

جایزه ویژه داوران: 100,000 yen

جایزه عالی (10): 20،000 yen

جایزه هالبین : 102 رنگ گواش Acryla

فرصت ارسال آثار : 30 ژوئن 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

این سالانه با هدف تبادل و به اشتراک گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته و در طول چند دوره علاقه مندان زیادی را به خود جلب نموده است. این رویداد هر سال در دو بخش بهار و آزاد برگزار می شود.

 پس از انتشار فراخوان چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) ، 202 هنرمند آثار خود را در قالب چاپ های هنری کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)، چوب، لینولئوم، لیتوگرافی و سیلک اسکرین به دبیرخانه سالانه ارسال نمودند.

 پس از بررسی آثار،  176 اثر حایز استانداردهای چاپ دستی شناخته شد. از این تعداد همانطور که در فراخوان اعلام شده بود، 96 اثر به انتخاب دبیر سالانه برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد که به همراه مابقی آثار دارای استانداردهای چاپ دستی در آستانه سال نو تبادل گردید. دبیری این رویداد نیز بر عهده مهدی درویشی است.

طبق قوانین سالانه، از 13 نسخه چاپی ارسالی، تعداد 10 نسخه به صورت انتخاب تصادفی به دیگر شرکت کننده ها تحویل داده شده است. همچنین 2 نسخه در آرشیو نگارخانه نگهداری و 1 نسخه نیز برای فروش در نمایشگاه ارائه می شود.

نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) روز جمعه اول اردیبهشت 1396 از ساعت 16 تا 20 با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش خواهد یافت و برای بازدید از 2 تا 19 اردیبهشت ساعت 9تا13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

گروه نویسندگان

"خبری در راه است... " عنوان یازدهمین نمایشگاه سالانه کودکان و نوجوان هنرآموز تارا بهبهانی است که  با توجه به عنوان نمایشگاه خبری را که انتظار شنیدنش را دارند از طریق نقاشی‌هایشان به نمایش گذاشته‌اند و هدف از برگزاری آن روشن کردن چراغ انسان دوستی و حمایت از همنوعان و هم سالان مبتلا به سرطان خود است.

در این نمایشگاه دو روزه تعداد ۷۲ نفر از هنرمندان کودک و نوجوان آثار نقاشی خود را در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک به فروش می‌رسانند تا به این وسیله نوع دوستی و حمایت خود را از آن‌ها نشان دهند.

تارا بهبهانی درباره این نمایشگاه می‌گوید: " هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شویم اخبار مختلفی زندگی ما را دست خوش تغییر قرار می‌دهد.گاه این تغییرات جزئی و گذرا ست و گاه مسیر زندگی ما را عوض می‌کند. این یازدهمین سال است که نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار می‌کنم. با این امید که هم نقاشان کوچک نمایشگاه یاد بگیرند که می‌توانند باعث تغییر در زندگی همنوعانشان باشند و هم عواید این نمایشگاه‌ها مرهمی شود بر دل دردمند کودکان مبتلا به سرطان.... و چه خوب می‌شد که فردا صبح با این خبر بیدار می‌شدیم:  خبری در راه است...دیگر سرطانی وجود ندارد...غول سرطان زانو زد...  و آن روز دیگر این بلای ناگهانی مسیر زندگی هیچ کودک سرزمینمان را تغییر نمی‌دهد . به امید آن روز که جز خبر سلامتی و نشاط و شادی برای کودکان و نوجوانان خبر دیگری نباشد."

این رویداد هنری هر سال با استقبال چشمگیری از سوی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی در محل موسسه محک برگزار می‌شود و عواید حاصل از فروش این آثار صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

تارا بهبهانی - نقاش و پژوهشگر هنر – پانزده سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. او تاکنون به‌عنوان نقاش در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی متعددی حضور داشته و جوایز متعددی از بینالهای مختلف در خارج از کشور گرفته است..

این نمایشگاه دو روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه 31 فروردین  1396 افتتاح خواهد شد و علاقمندان می‌توانند در این دو روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برای بازدید از این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

گروه نویسندگان

بمناسبت هفته گرافیک شیراز و گرامیداشت استاد مرتضی ممیز

●طراحی پوستر با موضوع استاد مرتضی ممیز

●تایپوگرافی با استفاده از غزلیات سعدی

♢ هیئت داوران : ایرج میرزا علیخانی ، شهریار اسدی ،  دامون خانجانزاده ، علیرضا مصطفی زاده ، صداقت جباری ، بهمن فیزابی ، محمد علی کریمی پور

× آخرین مهلت ارسال آثار 25 فروردین ماه 96 ×

× داوری واهداء جوایز اردیبهشت 96 ×

فرمت آثار :

سایز آثار ارسالی A3

mode : CMYK

format : JPG

هر شرکت کننده در هر بخش مجاز به ارسال دو اثر میباشد .

♢ جوایز  :

 نفر اول 12/000/000ریال

 نفر دوم 10/000/000ریال

 نفر سوم 7/000/000ریال

 نفر چهارم 2/000/000ریال

 نفر پنجم 2/000/000ریال

بهمراه تندیس و لوح جشنواره

گروه نویسندگان

موضوع :

اصفهان ِ من

«هفته نکوداشت اصفهان »

رسانه :

نقاشی

مجسمه

عکس

چاپ

ویدیو آرت

پرفورمنس آرت

موسسه فرهنگی هنری پیش رو قصد دارد در هفته اصفهان نمایشگاه گروهی تجسمی با رسانه های  نقاشی ،مجسمه عکس،چاپ, ویدیو آرت و

پرفورمنس آرت برگزار نماید.

از این رو هنرمندانی که با موضوع اصفهان اثری را خلق کرده اند یا فرصت خلق اثر برای نمایشگاه دارند می توانند با توجه به شرایط و مقررات مندرج در فراخوان صرح یا عکس اثر خود را به ایمیل Farakhanisfahanart@gmail.com  ارسال نمایند .

شرایط و مقررات جشنواره :

1- تکنیک آثار نقاشی آزاد می باشند و هنرمندان نقاش  باید عکس  با کیفیت از اثر خود را  همراه با مشخصات ( تکنیک و ابعاد) به ایمیل نمایشگاه ارسال نماینند.

2- عکاسان باید آثار خود را  به صورت دیجیتال و با رزولوشن 300 دی پی آی و فرمت و کیفیت مناسب چاپ به ایمیل نمایشگاه ارسال کنند.

3-هنرمندان بخش ویدیو آرت  می توانند لینک ویدیو خود را ( همراه با پسورد در صورت لزوم ) به ایمیل نمایشگاه ارسال نمایند.

4-هنرمندان بخش پرفورمنس آرت می توانند طرح کامل پرفورمنس خود را در قالب فایل WORD به ایمیل نمایشگاه ارسال نمایند.

5- هر هنرمند می تواند در هر بخش حداکثر 3 اثر به ایمیل نمایشگاه ارسال نماید. آثار ارسالی در پوشه مجزا به نام خود هنرمد ذخیره شود و برای نام گذاری تک اثر ها به صورت زیر عمل کنید : نام / نام خانوادگی / شماره تماس

6- هنرمند همراه ارسال اثر می باید رزومه ایی از خود را در قالب فایل Word همراه با آثار خود  به ایمیل جشنواره ارسال نماید.

7- هر گونه دخل و تصرف در عکس  که سندیت عکس را مخدوش کند نباید صورت بگیرد اما تصحیح رنگ و نور مجاز است .

8- نمایشگاه ، ارسال کننده را صاحب اثر تلقی می کند و در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله ،اثر ارسالی حذف شده و بار حقوقی آن متوجه ارسال کننده می باشد.

9- به آثار  پذیرفته شده گواهی معتبر حضور درنمایشگاه  داده می شود .

10- آثار پذیرفته شده در طول "هفته اصفهان" در شهر اصفهان به نمایش در می آیند .

11- به آثاری که پس از مهلت مقرر به ایمیل نمایشگاه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد .

12- ارسال به منزله قبول تمامی مقررات جشنواره است و تصمیم در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده دبیرخانه جشنواره می باشد.

گاه شمار :

تاریخ نمایشگاه : هفته نکوداشت اصفهان ٧ اردیبهشت ماه ١٣٩٦

آخرین مهلت ارسال : ٣٠ فروردین ماه  1396

ایمیل ارسال آثار :  Farakhanisfahanart@gmail.com  

شماره تماس :

09359451371

گروه نویسندگان