پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری، ارتقای سطح تخصصی هنرجویان و با هدف شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از  تاریخ 20 تا 23 شهریور ماه 1396 در شهرستان کرمان، برگزار می نماید.

شورای سیاستگذاری:
رئیس شورا: مجید ملانوروزی

اعضای شورا: محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، عبدالرحیم سیاهکارزاده، رضوان صادق زاده و احمد وکیلی

دبیر جشنواره: رضوان صادق زاده

دبیر اجرایی: عبدالرحیم سیاهکارزاده

 

مقررات و شرایط ثبت نام:

انتظار می رود اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیه اعضاء انجمن هنرهای تجسمی، هنرجویان هنرستان های هنرهای تجسمی، آموزشگاه های آزاد، دانشکده های هنر و عموم هنرجویان علاقمند، از طریق رسانه های گروهی، به ویژه سایت www.yafestival.ir و رسانه های استانی از آخرین اخبار جشنواره و کم و کیف برگزاری جشنواره سراسری کشور مطلع شده و حائزین شرایط را جهت شرکت در جشنواره ترغیب نمایند.

 

رشته های هنری جشنواره: ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم (آهن، گچ، گل و سفال)، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور(کارتون، چهره)، نقاشی، نگارگری(نگارگری، گل و مرغ، تذهیب) و هنر جدید( ویدیو آرت، چیدمان و ...)

 

برگزاری جشنواره، شامل دو مرحله می باشد: 1. ثبت نام هنرمندان در سایت 2. اجرای کارگاهی پذیرفته شدگان در زمان برگزاری

 

1- متولدین تاریخ یک فروردین 1372 تا تاریخ سی اسفند 1381 ، حائز شرایط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود.

2- کلیه داوطلبین در مرحله ثبت نام می بایست تصویر کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه خود را به همراه آثار در سایت، ثبت نمایند.

3- هر متقاضی می تواند حداقل 3 و حداکثر 6 اثر خود را فقط در یکی از رشته های یاد شده جشنواره، از طریق سایت ارسال نماید. موضوع آثار، اندازه و تکنیک، در مرحله اول (ثبت نام و ارسال آثار به سایت)، آزاد می باشد. حجم هر فایل ارسالی می بایست حداقل یک و حداکثر 4 مگابیت باشد.

4- الزاماً کلیه داوطلبین و هنرجویان متقاضی، حداکثر تا دوشنبه 23 مرداد، از طریق ارسال اینترنتی نمونه آثار و ثبت نام در سایت www.yafestival.ir  در مرحله انتخابی شرکت خواهند کرد.

5- ستاد جشنواره از ادامه حضور شرکت کنندگانی که به قوانین و دستورالعمل های ابلاغی عمل ننمایند، جلوگیری خواهد کرد.

6- کلیه گروه های هنری انتخاب شده لازم است به گونه ای سازماندهی شوند که راس تاریخ مقرر، خود را به ستاد جشنواره واقع در شهرستان کرمان، معرفی نمایند.

7- ستاد جشنواره تعهدی در قبال حضور قبل از موعد و یا بعد از جشنواره نسبت به گروه ها و افراد خارج از فهرست مقرر نخواهد داشت.

8- در صورت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام هنرمندان در هر یک از رشته ها و یا گرایش های مندرج در فراخوان، دبیر جشنواره می تواند نسبت به حذف آن در تمامی طول برگزاری جشنواره اقدام نماید.

 

مقررات اجرای کارگاه:

این جشنواره فرصت مناسبی برای طرح مباحث نوین و ارائه مبادله تجربیات جدید در باب هنرهای تجسمی به وجود خواهد آورد. هنرجویان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی به صورت رقابتی شرکت نموده و در پایان، نفرات برگزیده توسط هیأت داوران معرفی می شوند. با توجه به ماهیت رقابتی جشنواره، تم یا موضوعات پیشنهادی جشنواره همزمان با شروع کارگاه ها و متناسب با رشته های مختلف از طریق دبیر هنری و استادان مربوطه اعلام خواهد شد.

1- پذیرفته شدگان می بایست همراه با اصل کارت ملی و یا شناسنامه، در جشنواره حاضر شوند.

2- هنرمندان بر اساس فهرست نهایی اعلام شده، در کارگاه ها شرکت کرده و اجازه جایگزینی و جابجایی در سایر رشته های جشنواره را نخواهند داشت.

3- حضور همراه برای هیچ یک از داوطلبان اعم از زن یا مرد، پذیرفته نخواهد شد.

4- مخارج ایاب و ذهاب بر عهده هنرمندان و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های اعزام کننده بوده و ستاد جشنواره در این ارتباط هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند.

5- داوطلب در طول مدت شرکت در جشنواره کاملاً در اختیار برنامه های ستاد جشنواره بوده و بنابر این امکان دیدارهای خصوصی و یا پرداختن به برنامه های شخصی وجود نخواهد داشت، هم چنین در طول این مدت گروه های اعزامی و میهمانان ستاد ملزم به هماهنگی کامل با برنامه های اعلام شده هستند.

6- کارگاه آزمون هنرمندان شرکت کننده طی برنامه عملی برای کلیه رشته ها در 2 روز کامل در فضاهای پیش بینی شده برگزار و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

7- کلیه آثار خلق شده در اختیار دبیرخانه قرار خواهد گرفت و دبیرخانه مجاز به بهره برداری از آثار خلق شده خواهد بود و در صورت لزوم در مراکز استانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

8- داوطلبین شرکت کننده در جشنواره به همراه کلیه ابزار کار و لوازم ضروری کارگاهی خود، در برنامه سنجش خلاقیت و تولید اثر هنری شرکت خواهند کرد. هنرجویان رشته های گرافیک، تصویرسازی و کاریکاتور، چنانچه با کامپیوتر خلق اثر می نمایند، همراه داشتن لپ تاپ شخصی ضروری می باشد.

9- ستاد جشنواره نسبت به تهیه و در اختیار قرار دادن لوازم مورد نیاز هنرمندان مدعو در حد مقدورات اقدام خواهد نمود. (توضیح: بوم نقاشی به ابعاد 90*90 و 80*100 ، مقوای رشته نگارگری به ابعاد 35*25 و 50*40  و مقادیر محدودی مواد مورد نیاز کارگاه حجم و سفال در محل کارگاه توزیع خواهد شد.)

10- تصمیم گیری در موارد پیش بینی نشده برحسب موضوع، به عهده دبیر هنری جشنواره خواهد بود.

11- ستاد جشنواره انتظار دارد همه شرکت کنندگان برابر موازین و شئونات اسلامی متعارف رفتار نموده و مقررات جشنواره را به طور دقیق مراعات نمایند. در صورت عدم رعایت مقررات، جشنواره مجاز به عدم پذیرش افراد و تادیه خسارات خواهد بود.

 

جوایز:
در هر رشته، به 3 نفر برتر (بدون رتبه بندی) مبلغ 25 میلیون ریال و لوح افتخار اهدا خواهد شد.

به کلیه شرکت کنندگان در جشنواره، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.

 

گاه شمار جشنواره:

1-  اعلام فراخوان، شروع ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت:  دوشنبه 18 اردیبهشت

2-  آخرین مهلت ثبت نام در سایت:  دوشنبه 23 مرداد

3-  داوری آثار ارسالی و انتخاب راه یافتگان نهایی به جشنواره: از شنبه 28 مرداد تا سه شنبه 31 مرداد

4-  اعلام اسامی پذیرفته شدگان:  شنبه 4 شهریور

5-  حضور پذیرفته شدگان در محل جشنواره: دوشنبه 20 شهریور

6-  افتتاحیه جشنواره: دوشنبه 20 شهریور (ساعت 17)

7-  شروع و پایان کارگاه ها:  از ساعت 9 سه شنبه 21 شهریور تا ساعت 18 چهارشنبه 22 شهریور

8-  اختتامیه جشنواره: پنجشنبه 23 شهریور (ساعت 17)

 

آدرس و شماره تماس دبیرخانه جشنواره:

تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، روبه روی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، پلاک 17

کد پستی: 1418693541                                

تلفن: 66946910  -  66946911

گروه نویسندگان


پرفورمنس "وِین" روز جمعه 29 اردیبهشت ماه توسط علیرضا بخشی استوار در گالری کوچه باغ انزلی اجرا می‌شود.

این پرفورمنس در جریان "پروژه جهانی LRT 360" اجرا می‌شود و موضوع آثار این پروژه تقابل و تاثیرات مخرب انسان بر محیط زیست است. علیرضا بخشی استوار در این پروژه مجموعه‌ای تحت عنوان "Aporia" را در غالب ویدئو آرت و ویدئو پرفورمنس با موضوع بیابان‌زایی، تخریب جنگل و انبوه‌سازی مسکن اجرا می‌کند.

این پروژه به صورت همزمان توسط 10 هنرمند در 10 منطقه از جهان به صورت موازی اجرا خواهد شد که هنرمندان حاضر فرصت دارند در مدت زمان محدودی از 20 مارچ 2017 ( 29 اسفند 95) تا 20 جولای 2017 (29 تیر 96 ) آثار خود را تولید و برای این بنیاد ارسال کنند.

در این پروژه به جز علیرضا بخشی استوار، سلین رنو و ژانیوس فری از کشور فرانسه،  کاملیا موراویا از مجارستان، شارلی یوهانسون از آمریکا، کیم دونگ وو از کره جنوبی، سام دگوبه آ از سنگال، کارلوس خوآدوراس از برزیل، ایتوشی ساگووا از ژاپن و ژان مارک ونگر از بلژیک حضور دارند.

این هنرمندان از سوی بنیاد لایف آرت برای حضور در این پروژه دعوت شده‌ و این آثار به صورت غیررقابتی و به صورت همزمان در 20 دسامبر 2017 (29 آذر 96) در سه شهر بروکسل، مادرید و نیویورک به نمایش در می‌آید.

علیرضا بخشی استوار در بیانیه این پرفورمنس نوشته:"بخش عمده‌ای از مردم احساس می‌کنند، بریدن و قطع درختان در مناطق معتدل، مرطوب و جنگلی (به دلیل بارش فراوان و امکان رشد سریع و انبوه درختان) به زیست بوم این منطقه آسیبی نمی‌رساند. برخلاف این تصور، قطع درختان جنگلی یکی از عوامل موثر در تغییر شرایط و تخریب زیست بوم‌هایی است که به دلیل بارش باران معتدل و مرطوب به حساب می‌آیند. این تغییر زیست بوم موجب بر هم خوردن تعادل زندگی گونه های جانوری و تا حدودی خود انسان در این مناطق می شود.قطع درختان و تغییری که در این زیست بوم به وجود می آید بیش از هر چیز زندگی پرندگان و موجوداتی را که حیاتشان به نوعی وابسته به این درخت هاست را تهدید می کند.در حقیقت قطع درختان به عنوان شاهرگ های اصلی یک زیست بوم و به عنوان نبض حیات و تنفس زیست بوم ، آن منطقه را دچار مرگ تدریجی می کند.گونه گیاهی "توسکا" به عنوان شاهرگ اصلی حیات منطقه گیلان امروز بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید است.

پرفورمنس "Vein" ، در ادامه پروژه ای است که از سال 2016 و تحت عنوان پروژه"Aporia"  ، با حمایت  بنیاد لایف آرت صورت گرفته است.اساس این بنیاد در ایجاد پیوند میان هنر و محیط زیست است.این پرفورمنس در ادامه اجرای مشترکی است که با همکاری "کارین ون در مولن" هنرمند محیطی اهل کشور هلند ، تحت عنوان "My first attempt" در  منطقه "Coos boy"  ایالت اُرِگِن در کشور ایالات متحده آمریکا در سال 2016 اجرا شده است.

این پرفورمنس روز 29 اردیبهشت ساعت 17 در نگارخانه کوچه باغ واقع در  منطقه آزاد انزلی ، گواربجیر صحرا ، کوچه سیار شماره 74 برگزار می شود.

گروه نویسندگان
فراخوان فرصت مطالعاتی برای هنرمندان در کانادا

برنامه  فرصت مطالعاتی برای هنرمندان در کانادا پذیرای هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و معماران به مدت پنج هفته خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین، در طول دوره کارگاه های چاپ دستی، سرامیک، مجسمه سازی، عکاسی، رسانه های دیجیتال و .. در دسترس خواهد بود.

این برنامه 5 هفته ای متمرکز است به بررسی دیدگاه های مختلف بومی، روش های طراحی سنتی و تکنیک و مواد. شرکت کنندگان کنکاش میکنند در تاریخ، شناسایی جهان معاصر و الهامات طراحی بومی .

محل اقامت: هنرمندان امکان اقامت در اتاق های خصوصی و یا مشترک را دارند.

هزینه ها:

اتاق خصوصی: $4845.54

اتاق مشترک: $3883.00

مرکز برگزار کننده امکان حمایت از هنرمندان تا 50 درصد   از هزینه ها را دارد.

مهلت ارسال درخواست شرکت در برنامه : 05/07/2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت برگزار کننده مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان



به گزارش گالری آنلاین، جایزه بین المللی طراحی گرافیک تایوان توسط وزارت امور اقتصادی، R.O.C (MOEA) با همکاری شورای بین المللی طراحی و گرافیک ژاپن و انجمن طراحان برگزار میشود.

این رویداد برای ارسال آثار خلاقانه در دو دسته بندی هنرمندان را دعوت میکند:

طراحی پوستر

طراحی هویت شرکت

مرحله اولیه داوری آثار به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

شرکت در این رویداد هزینه و محدودیتی در تعداد اثار ارسالی ندارد.

آثار برگزیده مدال دریافت میکنند و کارهای منتخب ضمن نمایش در گالری در مجله نیز چاپ شده و هنرمندان گواهی دریافت خواهند کرد.

مهلت ارسال آثار: 15 جولای 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتربه سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان


ادبیات به دلیل پیوند ذاتی خود با مفاهیم و زبان، از فشار واقعیت عینی و شی وارگی و انجماد روزافزون زبان و تفکر مصون نمانده است و تحت این فشار تا سرحد ممکن به سکوت نزدیک گشته است (اشارات الیوت به «پوسیدگی» و «ترک خوردن کلمات» و گرایش کسانی چون سلان و بکت به ایجاز و سکوت، نمونه های گویای همان امرند). این سکوت نشانۀ هبوط زبان و همچنین گرایش درونی آن به رستگاری است.- یعنی دستیابی به همان زبان شفافی که در آن، میان کلمات و اشیاء حجابی وجود ندارد، زبانی غیرابزاری که موضوعات خویش را به ابزار و وسایل صرف بدل نمی کند و «خاطره» یا پژواک آرمانی آن در همۀ رهیافت های «ضدپوزیتیویستی» به زبان شنیده می شود.: از جادو و ادیان اسرارآمیز، و کیمیاگری و جفر گرفته تا الهیات و فلسفه و ادبیات. زبان آدم ابوالبشر در بهشت گمشده، یا حتی خود کلام الهی- یوتوپیایی که به ژرف ترین اشتیاق شعر پاسخ می گوید: اشتیاق به اینکه خود همان معنای خویش باشد؛ آن هم به صورتی که میان فرم و محتوا، کلمه و معنا، و اسم و مسمی هیچ تضاد یا مفارقتی در کار نباشد. ادبیات از این تمنای درونی و همچنین از فاصلۀ نامتنهای خویش با این زبان آرمانی آگاه است، و این آگاهی دردناک از شکست و نارسایی، مهمترین نشانۀ تفاوت آن با فلسفه است؛ زیرا فلسفه در بخش اعظم خود، هنوز هم زبان را صرفاً ابزاری برای جستجو، کشف و بیان حقیقت می داند.

مرادفرهادپور

از کتاب: پاره های فکر (هنرو ادبیات)، ص 21

گروه نویسندگان



ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» با هدف شناسایی بهترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت «محیط‌زیست» و «منابع طبیعی» در سطح ملی و بین‌المللی، و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، در تاریخ‌های اعلام شده برگزار می‌شود.آثاری در بخش رقابت این دوره جشنواره پذیرفته می‌شوند که دارای مضمونی منطبق بر فرهنگ و اصول حفاظت از محیط‌زیست بوده، تاریخ ساخت آنها از اول ژانویه ۲۰۱۴ (یازدهم دی‌ماه ۱۳۹۲) تاکنون باشد و برای اولین‌بار به «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» ارسال شده باشند.
شرح کامل شرایط پذیرش آثار در آیین‌نامه جشنواره بر روی تارنمای رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران www.iigff.org قابل دسترسی و رعایت مفاد آن برای شرکت‌کنندگان الزامی است.

موضوع محوری ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران»؛ «اقتصاد سبز» با تمرکز بر مقوله‌های «شهر پایدار»، «گردشگری پایدار» و «انرژی‌های پاک» است. لازم به‌ذکر است، آثاری که با این مفاهیم ارائه می‌شوند در اولویت هستند، هرچند این امر به مفهوم عدم پذیرش یا عدم امکان دریافت جایزه در مورد آثاری که سایر موضوعات محیط‌زیستی را در بر می‌گیرند نیست.

ششمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران» شامل بخش‌های زیر است:

بخش رقابت بین‌المللی جشنواره:
الف. بخش سینما شامل
– مسابقه فیلم‌های داستانی بلند (بیش از ۵۰ دقیقه)
– مسابقه فیلم‌های داستانی کوتاه (کمتر از ۳۰ دقیقه)
– مسابقه فیلم‌های مستند بلند (بیش از ۳۰ دقیقه)
– مسابقه فیلم‌های مستند کوتاه (کمتر از ۳۰ دقیقه)
– مسابقه پویانمایی
– مسابقه فیلم‌های تجربی

نسخه نهایی فیلم‌های انتخاب شده باید تنها با فرمت‌ها و کیفیت زیر به جشنواره ارسال شود:
MP4
AVI
MOV
کیفیت HD و یا ۴K

ب. بخش هنرهای تجسمی شامل مسابقه و برپایی نمایشگاه در رشته‌های:
– عکس
– کاریکاتور
گرافیک
– تصویرسازی
هنرهای مفهومی
ویدئو‌آرت
دیجیتال‌آرت

کیفیت و ابعاد مورد تایید در رشته‌های گرافیک، تصویر‌سازی، کاریکاتور، عکاسی و دیجیتال آرت، شامل :
بخش گرافیک: ‎آثار خود را در سایز ۱۰۰ در ۷۰ و با دقت تصویری ۱۰۰ DPI با فرمت TIFF ارسال کنید.
بخش تصویر‌سازی: ‎آثار خود را با عرض ۴۰ سانتی‌متر و با دقت تصویری ۱۵۰ DPI با فرمت TIFF ارسال کنید.
بخش دیجیتال‌آرت: ‎آثار خود را با عرض ۴۰ سانتی‌متر و با دقت تصویری ۱۵۰ DPI با فرمت TIFF ارسال کنید.
بخش عکس: ‎آثار خود را با عرض ۵۰ سانتی‌متر و با دقت تصویری ۱۵۰ DPI و با فرمت TIFF ارسال کنید.
در مورد عکاسی، پردازش عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزار‌هایی مانند فتوشاپ و… فقط در حد اصلاح رنگ و نور مجاز می‌باشد. عکس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند، همچنین Quality عکس در هنگام خروجی فتوشاپ به گونه‌ای انتخاب شود که حجم فایل ارسالی از ۶ مگابایت تجاوز نکند.

آثار هنرهای تجسمی طبق تعاریف و قالب‌های مندرج در بند زیر پذیرفته می‌شود:
* گرافیک (طراحی پوستر)
* هنرهای مفهومی (شاخه‌ای از هنرهای تجسمی که در آن مفهوم یا ایده موجود در اثر بر زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد. در این شاخه ایده‌ی مفهومی مهمترین جنبه کار است).
شامل :
چیدمان ( بداهه‌گرایی با توجه به شرابط حاکم بر محیط)
هنر اجرایی ( بیان محتوا و ارائه یک مفهوم با اجرای مراسم)
هنر روایتی ( روایت‌گری در محیط با نشان‎دادن تاثیر یک اتفاق)– هنر زمینی (Land Art با بیان یک مفهوم از طریق خلق یک اثر در فضای باز و طبیعت)
هنر اتفاقی ( ایجاد مفهوم به وسیله یک اتفاق در محیط و نتایج آن)
هنر فرایندی (ارائه یک مفهوم با استفاده از مواد نا پایدار و ثبت آن با استفاده از فن عکاسی)
* ویدئو آرت: شاخه‌ایی از هنر مبنی بر تصاویر متحرک در یک مدیوم سمعی و بصری.
* دیجیتال آرت: هنر استفاده از ابزار‌های کامپیوتری و دیجیتال برای خلق آثار هنری‌ است . این هنر توسط کامپیوتر در قالب دیجیتال و با استفاده از نرم‌افزار های مختلف خلق می‌شود.

بخش غیر رقابتی:
در این بخش آثار محیط‌بانان، صاحبان صنایع، سازمان‌های مردم نهاد و کودکان و نوجوانان پذیرفته می‌شود.
برای اطلاع از شرایط این بخش به آیین‌نامه مراجعه فرمایید.

جوایز:
بخش فیلم:
در این بخش هیات داوران جوایز خود را به شرح زیر اهدا خواهد کرد:
داستانی
غزال زرین و مبلغ ۵۰۰۰ دلار جایزه بهترین فیلم بلند داستانی
غزال زرین و مبلغ ۳۰۰۰ دلار جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی
غزال زرین و مبلغ ۲۰۰۰ دلار جایزه ویژه با تصمیم هیأت داوران به یک اثر شاخص و تأثیرگذار ملی

مستند
غزال زرین و مبلغ ۵۰۰۰ دلار جایزه بهترین فیلم بلند مستند
غزال زرین و مبلغ ۳۰۰۰ دلار جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند
دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰ دلار جایزه ویژه با تصمیم هیأت داوران به بهترین اثر ملی
پویانمایی
غزال زرین و مبلغ ۳۰۰۰ دلار جایزه بهترین اثر پویانمایی
دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰ دلار جایزه ویژه با تصمیم هیأت داوران به بهترین اثر ملی

سینمای تجربی
غزال زرین و مبلغ ۱۰۰۰ دلار جایزه بهترین اثر سینمای تجربی

بخش تجسمی:
هیات داوران به آفریننده بهترین اثر برگزیده در هر رشته، ۱۰۰۰ دلار به همراه تندیس غزال زرین جشنواره اهدا می‌کند.
در هر رشته هیأت داوران می‌توانند علاوه بر جایزه اصلی یک اثر ایرانی شاخص را با لوح تقدیر و ۱۱ سکه طلا مورد تشویق قرار دهند.

زمان‌بندی و مقررات:
۱- ثبت‌نام در بخش رقابتی جشنواره پیش از ارسال آثار در کلیه بخش‌های رقابتی الزامی و تنها به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. لذا متقاضیان باید ابتدا با پر کردن فرم مخصوص در تارنمای جشنواره ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند. بدیهی است ثبت‌نام و ارسال اثر به منزله پذیرش تمامی مقررات و ضوابط مندرج در فراخوان و آیین‌نامه جشنواره است.
۲- آثار ارسالی بخش رقابت سینما و رشته «ویدئو‌آرت» بخش رقابت هنرهای تجسمی باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ معادل با ۲۱ ماه مه سال ۲۰۱۷ میلادی از طریق پست به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، سعادت‌آباد، پل مدیریت، بلوار دریا، خیابان صراف‌ها، کوچه ۳۵ شرقی (صراف‌نژاد)، پلاک ۳۶، طبقه اول، دفتر ستاد اجرایی «جشنواره بین‌المللی فیلم سبز» ارسال شوند. درج کد رهگیری دریافتی به هنگام ثبت‌نام بر روی اثر ارسالی به نحوی که قابل رؤیت باشد الزامی است.
هزینه ارسال اثر و مسؤولیت آن پیش از دریافت توسط دبیرخانه جشنواره به‌عهده صاحب اثر خواهد بود.
۳- آثار خود را به پست‌الکترونیکی visualartsiigff@gmail.com ارسال کنید.
درج کد رهگیری دریافتی به هنگام ثبت‌نام در ایمیل ارسالی الزامی است.
هزینه ارسال اثر و مسؤولیت آن پیش از دریافت توسط دبیرخانه جشنواره به‌عهده صاحب اثر خواهد بود.
۴- نسخه اصل اثر ارسالی در بخش سینما و رشته «ویدئو‌آرت» بخش رقابت هنرهای تجسمی باید پس از اعلام نتایج بازبینی اولیه و در صورت پذیرش در این مرحله، تا تاریخ ۱ تیرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
توجه: آثاری که بعد از این تاریخ به دبیرخانه ارسال شوند در جشنواره شرکت داده نخواهند شد.
۵- در شرایط خاص تصمیم‌گیری در مورد پذیرش آثار و تغییرات احتمالی در بخش‌های جشنواره و جوایز اهدایی توسط دبیر جشنواره انجام گرفته و مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره ملزم به پذیرش این تصمیم خواهند بود.
۶- شرح کامل مقررات جشنواره در آیین‌نامه جشنواره بر روی تارنمای جشنواره قابل مشاهده است.
۷- مراجعۀ حضوری به دبیرخانه جهت ارائه آثار به جشنواره تحت هیچ شرایطی پذیرفته نخواهد بود.

اطلاعات تماس «جشنواره بین‌المللی فیلم و هنرهای تجسمی سبز ایران»
وب‌سایت: www.iigff.org
پست الکترونیکی: info@iigff.org
تلفن: ۸۸۶۸۰۹۶۹ -۰۲۱
فکس: ۸۸۶۸۰۹۲۵ -۰۲۱
ستاد اجرایی جشنواره آماده همکاری در زمینه‌های مختلف مربوط به برگزاری جشنواره با استادان، کارشناسان، علاقه‌مندان، هنرمندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی و صنفی، حامیان و دست اندرکاران عرصه‌های مختلف توسعه پایدار در سطح ملی و بین‌المللی است.

سایت جشنواره

گروه نویسندگان

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در این نمایشگاه که به همت «موسسه روان پژوهان مفید»(در قالب روش-های تخصصی آموزشی طرح هما) برگزار میشود١٢٠ اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و سبک های متنوعی چون امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، فوویسم، پست امپرسیونیسم، کوبیسم و ... در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. هدف از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه جامعه به افرادی است که  فارغ از نگاه محدود جامعه، توانمندی های متنوع و گاه پوشیدهای دارند که تنها با درک درست و آموزش های تخصصی امکان تحقق پیدا خواهند نمود و با خلق آثار هنری ارزشمند در زمینه نقاشی، تواناییهای خود را در معرض دید عموم قرار میدهند.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه برخی بازآفرینی آثار بزرگان نقاشی ایران و جهان و برخی دیگر نیز نقاشی های خلاقانه از ذهنیت خود هنرمندان است. نمایش این آثار، علاوه بر ایجاد امید در خانوادهها میتواند بستر مناسبی را برای ایفای نقش اجتماعی موثر برای افراد کم توان ذهنی و نیز اختلال طیف اتیسم فراهم آورد و زمینه ساز حضور آنان در جامعه باشد.

گفتنی است آئین افتتاحیه نمایشگاه «آفتابی در میان سایه ای» ٢١ اردیبهشت ماه ساعت ١٧ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود. علاقمندان میتوانند جهت دیدن از آثار ارائه شده در این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢١ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

گروه نویسندگان

 
 
 

موسسه فرهنگ و هنر ماندگار، نمایشگاه «رویکردها و گرایشها در هنر معاصر ایران» را عصر پنجشنبه بیستویکم اردیبهشت در گالری پردیس ملت برگزار میکند.


در این نمایشگاه که فرناز محمدی هنرگردانی آن را به عهده دارد، آثار ۴۰ هنرمند جوان و نسل میانی که هر یک از زاویه ای مختص به خود در هنر معاصر ایران نقش آفرینی می کنند ارائه خواهد شد.


این مجموعه با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران گرد هم آمده و بنا دارد ضمن نشان دادن بخشهایی پرقدرت از رویکردهای متنوع در هنر معاصر ایران و ارائه آثار قابل تامل و تماشایی، زمینه پژوهش و جستجویی هر چند گذرا برای علاقمندان را نیز فراهم آورد.


در این نمایشگاه به ترتیب حروف الفبا آثار پویا آریان پور، نسیم ابوالقاسم، شهریار احمدی، مسعود اخوان جم، مریم اشکانیان، امیرحسین بیانی، مجتبی تاجیک، مونا پاد، مهدیه پازوکی، مرتضی پورحسینی، آرمین پورفهیمی، بهنازجلالی، وحیدچمانی، شیما خشخاشی، سلمان خوشرو، فرناز ربیعی جاه، آزاده رزاق دوست، روشنا رستمی، حامد رشتیان، لیلی رشیدی، بابک روشنی نژاد، کامبیزصبری، نسترن صفایی، طاهره صمدی طاری، قدرت الله عاقلی، کیوان عسگری، سمیرا علیخانزاده، زهرا قیاسی، بهنام کامرانی، کورش گلناری، یسری مجتهدی، احمدمرشدلو، مانلی منوچهری ، نزار موسوی نیا، نگار نادری پور، بنفشه همتی، بیتا وکیلی، لیلا ویسمه، الهه یزدانیان و محمدرضا یزدی روی دیوار میرود.


این نمایشگاه تا نوزدهم خرداد در پردیس سینما گالری ملت دایر خواهد بود.

گروه نویسندگان



در هفتمین نشست اتاق روشن "بینش دیداری و ساختار زیبایی‎شناسی تصویرگری کتاب" مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، در این نشست مرتضی سُهی به گفتگو و انتقال تجربیات خود در زمینه دانش و آگاهی بصری و زیبایی‎شناسی تصویرگری در حوزه کتاب می‎پردازد.

سُهی عضو پیشکسوت انجمن تصویرگران ایران است که در سال 1985 جایزه اول جشنواره کتاب بلونیا را با کتاب زیبا و خلاقانه "برگ‎ها" از آن خود کرده است. این کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و طبق آماری که در تابستان 94 منتشر شد در چهاردهمین چاپ خود از مرز 315 هزار نسخه گذشت و در میان لیست پرخواننده‎ترین کتاب‎های این ناشر قرار گرفت. همچنین این کتاب به زبان‎های مختلفی نیز منتشر شده است. 

 هفتمین اتاق روشن توسط انجمن تصویرگران ایران و با همکاری خانه هنرمندان ایران، ساعت 17 روز پنجشنبه 21 اردیبهشت 96 در تالار امیرخانی برگزار می‎شود.

گروه نویسندگان




به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی واحد47، دومین جشنواره سراسری تجسم هنر با عنوان پاتوق (غ) امن ، طبیعت پایدار رویدادی خاص در زمینه هنر های تجسمی است .این جشنواره جایگاه مناسبی برای ظهور نخبگان هنری و معرفی پتانسیل فرهنگ و هنر،کشور است .
جشنواره با هدف گسترش مرز های دانش و تبادل نظر علمی کاربردی در زمینه های مختلف دانشگاهی جهت معرفی طراحان ، پژوهشگران و دانشجویان برگزار می شود.
دومین جشنواره پاتوق (غ) در نظر دارد که پاتوق (غ) امن ، طبیعت پایدار را در دو گرایش زیر برگزار نماید :
محورهای جشنواره :
الف) بخش هنر های تجسمی :
1 - شهدا
2 - محیط زیست
ب) بخش پژوهشی :
1 – خانواده متعالی

دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۷ بر این است تا با اجرای جشنواره ی سراسری دانشجویی تجسم هنر با موضوع پاتوغ(ق) امن ، طبیعت پایدار در چهار رشته:
 معماری
، گرافیک
، عکاسی
 و نقاشی

جوایز نفرات برگزیده با موضوع شهدا در هر رشته بصورت جداگانه:
نفر اول جایزه نقدی به مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه تندیس وتقدیرنامه جشنواره
نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه تقدیر نامه جشنواره
به افراد برگزیده سوم الی پنجم تقدیرنامه و جوایز ( غیر نقدی ) اهدا میگردد.

جوایز نفرات برگزیده با موضوع محیط زیست در هر رشته به صورت جداگانه :
نفر اول جایزه نقدی به مبلغ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه تندیس وتقدیرنامه جشنواره
نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه تقدیر نامه جشنواره
به افراد برگزیده سوم الی پنجم تقدیرنامه و جوایز ( غیر نقدی ) اهدا میگردد.
در بخش پژوهش :
از میان شرکت کنندگان در این بخش دو نفر از دانشجویان و یک نفر از استادان در این بخش جوایزی اهدا می شود.
علاقه مندان و هنرمندان جوان دانشجو و فارغ‌التحصیلان می‌توانند جهت دریافت فراخوان و شرکت در کارگاه های رایگان این جشنواره عضو کانال جشنواره شوند و از اخبار و اطلاعیه های بعدی جشنواره با خبر شوند...
دبیرخانه جشنواره تجسم هنر ۲
لینک کانال جشنواره :@TajasomArt

 برای دریافت کامل فراخوان و مقررات جشنواره کلیلک نمایید.

گروه نویسندگان