پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

در هنگامهٔ ورود به سدهٔ جدید، لازم است تا با نگاهی انتقادی به معماری معاصر ایران بنگریم و در راستای کنشگری تخصصی، فراتر از سبک‌ها و سلایق، به بررسی مفاهیم ضروری بپردازیم. جامعهٔ منتقدین و نویسندگان معماری با رویکرد انتقادی نسبت به مسائل شهر و معماری در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز به کار نموده و درصدد است تا با برگزاری فراخوان نخستین جایزه سالانه خود با موضوع «نقد معماری ایران در سدهٔ واپسـین»، بستری را فراهم آورد تا به هم‌افزایی و هم‌اندیشی جمعی در این خصوص منجر شود. این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ نقدپذیری، شناسایی استعدادهای جوان و طرح آراء بدیع در زمینه نقد معماری انجام می‌پذیرد و نتایج حاصل از این رقابت پس از انتخاب دبیرخانه و جهت دسترسی علاقه‌مندان در پایگاه رسمی و کتاب سال جامعهٔ منتقدین و نویسندگان معماری منتشر خواهد شد.

گروه نویسندگان

 

نمایشگاه مجازی آثار منتخب کتابت قرآنی بانوان خوشنویس با عنوان «شمیم وحی» در وبگاه فرهنگستان هنر به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر فلسطین، به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه مجازی، کتابت قرآنی بانوان خوشنویس با عنوان «شمیم وحی» از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در وبگاه فرهنگستان هنر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این نمایشگاه پنجاه اثر منتخب ازکتابت قرآنی بانوان خوشنویس با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز طبع و نشر قرآن کریم فراهم آمده است.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه مجازی می توانند به نشانی اینترنتی www.honar.ac.ir مراجعه نمایند.

گروه نویسندگان