پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

دانشجویان و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان؛ ۶۰٪ دانشجو، ۴۰٪ وزارت ارشاد.اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و حوزه ها: ۲۵۰ هزار تومان؛ ۷۰٪ اساتید، ۳۰٪ وزارت ارشاد.اهالی قلم: ۲۵۰ هزار تومان؛ ۱۰۰٪ وزارت ارشاد
زمان ثبت نام اعلام نشده است.
گروه نویسندگان


سینماتک خانه هنرمندان ایران در فصل بهار، مروری بر فیلم‌های برنده نخل طلای جشنواره «کن» خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، بر این اساس فیلم‌هایی از عباس کیارستمی، آکیرا کوروساوا، آندره وایدا، تئو آنجلوپولوس، برادران داردن، مایکل مور و.. در این فصل نمایش فیلم در خانه هنرمندان ایران به روی پرده خواهند رفت.
طبق برنامه دوشنبه ۲۰ فروردین و در نخستین نمایش فصل بهار، فیلم «کاگه‌موشا» به کارگردانی آکیرا کوروساوا و محصول سال ۱۹۸۰ به روی پرده رفت. سپس ، دوشنبه ۳ اردیبهشت فیلم «مرد آهنین» به کارگردانی آندره وایدا و محصول سال ۱۹۸۱ از کشور لهستان به نمایش در خواهد آمد.
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت فیلم «رازها و دروغ‌ها» اثر مایک لی و محصول سال ۱۹۹۶ به روی پرده خواهد رفت.
در ادامه، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت فیلم «طعم گیلاس» به کارگردانی عباس کیارستمی و محصول سال ۱۹۹۷ به نمایش در خواهد آمد. دوشنبه ۲۴ اردیبهشت فیلم «مارماهی» به کارگردانی شوهئی ایمامورا و محصول سال ۱۹۹۷ به روی پرده خواهد رفت. دوشنبه ۳۱ اردیبهشت فیلم «ابدیت و یک روز» اثر تئو آنجلوپولوس و محصول سال ۱۹۹۸ به نمایش در می‌آید. دوشنبه ۷ خرداد فیلم «رزتا» به کارگردانی مشترک ژان پیر داردن و لوک داردن و محصول سال ۱۹۹۹ به روی پرده می‌رود. دوشنبه ۲۱ خرداد فیلم «اتاق پسر» اثر نانی مورتی و محصول سال ۲۰۰۱ به نمایش در خواهد آمد. دوشنبه ۲۸ خرداد نیز فیلم «فیل» به کارگردانی گاس ون سنت و محصول سال ۲۰۰۳ به روی پرده خواهد رفت.
http://yon.ir/fOhQE

گروه نویسندگان



مدل های خلق شده IKEA در زمینه ی مد و هنر در تولید انبوه محصولات مدرن و دکوراتیو به نمایش درآمده است.
به گزارش گالری آنلاین، هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش آگاهی عمومی از اصول طراحی این شرکت است که شامل فرم، عملکرد، کیفیت، پایداری و قیمت گذاری است.
سری صندلی چوبی، میز، نیمکت و قفسه بندی واحد؛ ظروف شیشه ای گلدان سرامیکی؛ و منسوجات -به طور مداوم و با حجم بالا به شکل محصولات منحصر به فرد با شخصیت های متمایز در IKEA تولید می شود.




گروه نویسندگان


مسابقه معماری طراحی مسجد در یکی از بنادر دوبی با ۴۰ هزار دلار جایزه فراخوان خود را اعلام کرده است.
به گزارش گالری آنلاین، مرکز Emaar Development میزبان مسابقه بین المللی معماری طراحی مسجد Iconic بندر کراکر در قلب توسعه آبهای دوبی و در سطح جهانی است.
این محل به وسعت ۵،۶ میلیون متر مربع است و انتظار می رود ۴۸،۵۰۰ واحد مسکونی با جمعیت ۱۷۵،۰۰۰ پس از تکمیل پروژه در آن ساکن شوند.
از اهداف این پروژه ایجاد فضایی‌ست که به فرهنگ و آب و هوا دبی احترام می گذارد، جایی که مردم می توانند زندگی و کار در هماهنگی با طبیعت و جامعه ای که خانواده ها می توانند به آرزوهای خود برای نسل های آینده برسند، زندگی می کنند.

در راستای این امر، EMAAR به دنبال طراحی مفهومی برای مسجد Iconic است که:
- باید طراحی Iconic باشد.
- بتواند ۷،۵۰۰ عبادت کننده در داخل خود داشته باشد.
- دارای یک سقف قابل دسترسی با ظرفیتی برای جمع کردن ۲۰۰۰ نفر باشد.

آثار ارسالی شامل: اطلاعات کافی در مورد طرح، طراحی، CGI ، نمودار ها باشد و روایاتی را نشان دهند که طراحی مفهوم و رویکردهای نوآورانه خود را به بهترین نحو توضیح دهند. طرح های ۳D باید در بالاترین کیفیت باشد.
شرکت کنندگان در مسابقات باید معماران حرفه ای، شرکت های معماری یا دانشجویان معماری باشند.

جوایز: ۴۰ هزار دلار امریکا برای نفر اول و چهار نفر بعدی هر کدام هزار دلار دریافت میکنند.

آدرس ایمیل رویداد: designcompetition@emaar.com

مهلت ثبت نام: ۲۱ مه ۲۰۱۸ (۳۱ اردیبهشت ۹۷)

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

رپایی نمایشگاه گروهی همزمان با افتتاحیه گالری


به گزارش گالری آنلاین، گالری پل با نمایش نقاشی های گروهی از هنرمندان بنام در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از:

احمد اسفندیاری - هانیبال الخاص - ثمیلا امیر ابراهیمی - فرهاد ایزدخواه - اردشیر پارسایی - حمید پور بهرامی - فریماه تابعی - پرویز حبیب پور - پرویز حیدرزاده - احمد خلیلی فرد - علی ذاکری - علی رخساز - محمد علی روح اللهی - سعید روشن افشار - ترانه صادقیان - مسعود صمیمی - هادی ضیاالدینی - مهدی ضیاالدینی - رضا ظهوریان - لیدا عبداللهی - محمدرضا فیروزه ای - نیلوفر قادری نژاد - جلال متولی - معصومه مظفری - منوچهر معتبر - غلامحسین ممقانی - مینا نادری - احمد وکیلی - لاله یزدان جو

نمایش آثار این هنرمندان تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا تاریخ مذکور به گالری پل واقع در پل سیدخندان، خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک ۳۴ مراجعه نمایند.

گروه نویسندگان