پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از spie.org، این مسابقه توسط SPIE ، جامعه بین المللی اپتیک و فوتونیک برگزار می شود.

موضوع مسابقه عبارت است از نقش حیاتی که فناوری ها مبتنی بر نور و نور در زندگی روزمره بازی می کنند.

نمونه هایی از محتوا شامل تصاویر هنری است که منحصر به فرد نیستند:

خواص مختلف نور و نحوه تعامل آن با جو ، طبیعت و مواد.

فن آوری سبک مانند لیزر ، LED و غیره.

تصاویر ایجاد شده با فن آوری سبک مانند تلسکوپ و میکروسکوپ.

افرادی که با فناوری نور و / یا نور تعامل دارند.

بهبود وضعیت انسان با نور. 

هر شرکت کننده می تواند حداکثر دو عکس ارسال کند.

 

برنده دوم 2020/ کایل راسل آلن گریوز

 

هزینه ثبت نام:

ورود به رقابت رایگان است.

جوایز

مکان اول: ۲۵۰۰ دلار آمریکا

مکان دوم: ۱۰۰۰ دلار آمریکا

مکان سوم: ۵۰۰ دلار آمریکا

طبقه بندی فناوری و علوم: ۷۵۰ دلار آمریکا

دسته جوانان (سنین ۱۳ – ۱۷ ساله): جعبه هدیه سورپرایز از SPIE Merchandise

آخرین مهلت ثبت نام: ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ ( ۲۶ شهریور ۹۹ )

چه کسی می تواند شرکت کند:

این مسابقه برای افراد از ۱۳ سال به بالا ، چه عکاسان آماتور و چه حرفه ای برگزار می شود.

وب سایت مسابقه

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید:

https://spie.org/about-spie/international-day-of-light/spie-idl-photo-contest

 

گروه نویسندگان

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از phmuseum.com، این مسابقه توسط PHmuseum ، سکویی اختصاص داده شده به عکاسی معاصر ، برگزار می شود.

"گرنت عکاسان زن" PHmuseum که اکنون در دوره چهارم خود است  قصد دارد به مأموریت اصلی خود در حمایت از رشد نسل های جدید و ترویج داستان های روایت شده از دیدگاه زن ادامه دهد، در حالی که به نیاز به تلاش برای برابری جنسیتی در صنعت پاسخ می دهد.

برای شرکت در این مسابقه، از شما دعوت می شود که یک یا چند پروژه با موضوع، روایت یا مفهوم خاص را ارائه دهید. همه رویکردها از پروژه های کلاسیک تا تجربی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و شما می توانید بیش از یک کار ارائه دهید. 

 

یکی از عکس های مجموعه ILUIKAK برگزیده مقام سوم سال 2019/ اثرِ مارا سانچز رنرو

 

هزینه ثبت نام:
هزینه ورود برای هر پروژه ۳۶ دلار است (اگر قبل از ۱۷ سپتامبر درخواست دهید ۲۳ دلار).

جوایز

 جایزه اول: ۶۰۰۰ دلار
 جایزه دوم: ۲۵۰۰ دلار
 جایزه سوم: ۱۲۵۰ دلار
 جایزه نسل جدید: ۲۵۰۰ دلار

به سه اثر منتخب از میان همه موارد ارسالی، فرصت چاپ در نشریه آنلاین در مجله Vogue Italia اعطا می شود.

آخرین مهلت ثبت نام: ۸ اکتبر ۲۰۲۰ ( ۱۶ مهر ۹۹ )

 

یکی از عکس های مجموعه ILUIKAK برگزیده مقام سوم سال 2019/ اثرِ مارا سانچز رنرو

 

چه کسی می تواند شرکت کند:
این مسابقه برای افراد حرفه ای زن و غیر باینری در هر سنی و از همه کشورها که در زمینه های مختلف عکاسی کار می کنند، آزاد است.

وب سایت مسابقه
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت فراخوان https://phmuseum.com/grants/2020-women-photographers-grant مراجعه کنید.

گروه نویسندگان

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل ازnikonsmallworld، جهان کوچک Nikon برجسته ترین رقابت عکاسی در جهان برای تصاویر گرفته شده از طریق میکروسکوپ است.

دو مسابقه وجود دارد:

مسابقه جهان کوچک نیکون برای تصاویر گرفته شده از طریق میکروسکوپ نوری است. برای دیدن برندگان سالهای قبل اینجا را کلیک کنید.

رقابت جهان کوچک Nikon متحرک مخصوص فیلم ها و عکاسی دیجیتالی است که از طریق میکروسکوپ نوری گرفته می شود. برای دیدن برندگان سالهای قبل اینجا را کلیک کنید.

میکروگراف نگاری باید با استفاده از میکروسکوپ نوری انجام شود. استفاده از تجهیزات نیکون الزامی نیست.

شما می توانید ۳ تصویر ثابت را درجهان کوچک Nikon  و ۲ فیلم را در رقابت جهان کوچک Nikon متحرک وارد کنید.

 

 

هزینه ثبت نام:

ورود رایگان است.

جوایز

مسابقه جهان کوچک نیکون

جایزه اول: ۳۰۰۰ دلار

جایزه دوم: ۲۰۰۰ دلار

جایزه سوم: ۱۰۰۰ دلار

جایزه چهارم: ۸۰۰ دلار

جایزه پنجم: ۶۰۰ دلار

جایزه ششم: ۴۰۰ دلار

جوایز هفتم و دهم: هر کدام ۳۰۰ دلار

یازدهمین و بیستمین جایزه: هر کدام ۲۰۰ دلار

مسابقه جهان کوچک نیکون متحرک

جایزه اول: ۳۰۰۰ دلار

جایزه دوم: ۲۰۰۰ دلار

جایزه سوم: ۱۰۰۰ دلار

جایزه چهارم: ۸۰۰ دلار

جایزه پنجم: ۶۰۰ دلار

آخرین مهلت ثبت نام: ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ ( ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

چه کسی می تواند شرکت کند: این مسابقه برای هر فرد بالای ۱۸ سال آزاد است.

وب سایت مسابقه

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت رسمی https://www.nikonsmallworld.com مراجعه کنید.

گروه نویسندگان

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از گالری آن لاین، طراحان گرافیک و دیجیتال در زمینه های مختلف میتوانند در جایزه Indigo Design Award ۲۰۲۱ شرکت کنند.

جایزه Indigo Design به دنبال حمایت و تشویق طرح های خلاقانه است. آثار ارسالی از نظر کیفیت، اصالت و عملکرد توسط هیئت داوران بین المللی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

طراحی برای موبایل، شبکه های اجتماعی، بازی های دیجیتال و ... از جمله دسته بندی های این رویداد است.

هزینه ثبت نام:

نمایندگی ها: ۱۹۰ دلار اولیه به علاوه ۷۰ دلار برای هر اثر اضافی

فریلنسر: ۱۳۰ دلار اولیه به علاوه ۵۰ دلار برای هر اثر اضافی

طراحان دانشجویی: ۷۰ دلار اولیه به علاوه ۳۰ دلار برای هر اثر اضافی

طرح هایی که زودتر از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ ارسال شود ۱۵٪ تخفیف خواهد داشت.

مهلت ثبت نام: ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۹۹)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از arts.org، مسابقه جایزه بزرگ هنرمند بین المللی (IAGPC) ، یکی از برترین مسابقات هنری آسیا استکه توسط مسابقه بین المللی هنر (IAC) با همکاری هنر انقلاب تایپه (ART) برگزار می شود، به دنبال شاهکار جهانی برای نمایش در یازدهمین انقلاب هنری تایپه (ART) است که در ۲۰۲۱ از طریق مسابقه برنامه ریزی می شود.

همه مدیاها به جز فیلم و ایسنتالیشن قابل قبول هستند. نامزدهای نهایی در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ در وب سایت رسمی اعلام می شوند.

تمام آثار پذیرفته شده برای فروش در ۲۰۲۱ A.R.T به نمایش گذاشته می شوند.

تاریخ نمایش: ۱۴ تا ۱۷ مه ۲۰۲۱٫

علاوه بر این، به برندگان در میان نامزدهای نهایی، فضای رایگان در A.R.T تعلق می گیرد.

مسابقه جایزه بزرگ هنرمند بین المللی (I.A.G.P.C) برای کلیه هنرمندان بالای ۱۸ سال آزاد است.

جایزه

برخی از هنرمندان برای شرکت در سالن بین المللی هنرمندان در ۲۰۲۱ A.R.T انتخاب می شوند. گالری X-Power از برندگان برای نمایش آثار هنری برگزیده در A.R.T حمایت مالی خواهد کرد. و نیمی از هزینه حمل و نقل رفت و برگشت آثار هنری برای ارسال به محل برگزاری را به عهده می گیرد.

شرکت در این رقابت رایگان است.

آخرین مهلت ثبت نام: ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ ( ۹ آبان ۹۹ )

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید:
https://www.arts.org.tw/2021/eng/register.html?t=1599604095619

گروه نویسندگان

هفتمین ورک شاپ نقاشی «خط خاطرات» به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، این ورک شاپ به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و با حضور چند تن از اساتید هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی از دوم الی چهارم مهر ماه ۹۹ (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری) برگزار می‌شود.

حبیب‌الله صادقی از اساتید حوزه نقاشی و هنر آیینی و مذهبی و دبیر هنری این رویداد فرهنگی است. در این کارگاه هنری افرادی همچون کریم زارعی، نوید سیم‌بَر، علی غیبی، محمد علی‌نادری و خدیجه همرنگ حضور خواهند داشت که آثار خود را با موضوع ایستادگی و پایمردی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را روی بوم نقاشی به تصویر خواهند کشید.

این ورک‌شاپ هنری در محل غرفه بنیاد فرهنگی روایت فتح که در نمایشگاهی با مضمون هفته دفاع مقدس در مکان «باغ موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس تهران» برپا می‌شود، برگزار خواهد شد.

گروه نویسندگان

نقاشی قاجاریه مانند دیگر اقدامات این دوره به سلطنت ناصرالدین شاه مرتبط بود و به دو دوره تقسیم می‌شود: پیش و پس از او. در عهد ناصری می‌توان شکوه این هنر را مشاهده کرد. این هنر هم مانند دیگر هنر‌های دوره قاجاریه با هنر اروپایی تلفیق شده و آغاز تلفیق این دو هنر است. نقاشی در دوره قاجار وابسته به دربار بوده و شاه و درباریان سفارش نقاشی را به نقاشان می‌دادند. دربار قاجاریه در این دوره میزبان نگارگری نیز می‌شود.

کاخ‌های این دوره مجلل بود و دیوارنگار‌ها هم در این زمان تزئین‌کننده قصر‌ها بودند. موضوع نقاشی‌ها در این دوره صحنه‌ها، مجالسِ پذیرایی و بزم شاهانه، ورود سفیران، جنگ، رقص و باده گساری بود. در این دوره از هلند معمان نقاشی را آوردند و در اصفهان مدارسی برای آموزش نقاشیان ایجاد شد.

گروه نویسندگان

چهره‌‌نگاری از موضوعاتی بود که در نقاشی دوره قاجار توجه شایانی به آن می‌شد. این نقاشی‌ها با هدف نصب در اماکن رسمی و دولتی توسط نقاشان دوره قاجار انجام می‌شده است.
در دوره ی قاجار با ورود خصوصیات هنر غرب هنر نگارگری ایرانی جلوه‌های هنر غرب را پذیرا شد که یکی از مظاهر و نمودهای آن چهره‌نگاری بود.
نقاشی چهره به شکل‌های مختلف انجام می‌شد و به صورت‌های مختلف تجسم می‌یافت.نقاشی چهره، در حالت نشسته روی صندلی، ایستاده تمام قد، دو زانو در حالت نشسته با پشتی و مانند آنها.
البته این نقاشی‌ها ویژهٔ پادشاهان قاجار، شاهزادگان، وزرا و دیگر وابستگان به دربار بود. در این چهره‌پردازی‌ها پرداختن به جزئیات چهره و نیز توصیف شخصیت در درجه اول اهمیت قرار داشت.

از چهره‌نگاران به نام دوره قاجار می‌توان به ابوالحسن غفاری (صنیع الملک)، ابوتراب غفاری، عبدالله خان نقاش باشی اشاره کرد.
مضمون چهره نگاری شاهان قاجار همچون تصویر محمدشاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و برخی از رجال دوره قاجار را شامل می‌شد.

گروه نویسندگان

عبدالله خان نقاش باشی سمیرمی معمارباشی و نقاش‌باشی دربار فتحعلی‌شاه و ناصرالدین شاه بود و در بین سال‌های ۱۲۲۵–۱۲۶۶ ق فعالیت داشت. او از نقاشان خاصهْ فتحعلی‌شاه بود و از او تک چهره می‌کشید. او دیوارنگاره‌ای بزرگ از مراسم سلام نوروزی فتحعلی‌شاه در تالار بارعام کاخ گلستان اجرا کرده بود که اکنون از بین رفته‌است.
مهارت عبدالله خان درکشیدن مجالس بزم و رزم و شبیه‌سازی بود و بیشتر کاخ‌های سلطنتی قاجار را تزیین و آراسته‌است. عبدالله‌خان افزون بر نقاشی و معماری، در دربار قاجار دارای مناصب عالی مدیریتی هم بود. از محمد شاه فرمانی در دست است که در آن عبدالله‌خان را به منصب باشیگری معماران و پیشه‌وران و سایر ارباب حرف و صنایع، بسان دورهٔ فتحعلی‌شاه منصوب کرده، و در این فرمان تأکید شده که جملهٔ نقاشان و معماران و مهندسان و میناکاران و نجاران و فخاران و شیشه‌بران و حدادان و باغبانان و مقنیان و شماعان تحت نظارت اویند و نباید از سخن و صواب‌دید او تجاوز کنند.
عبدالله خان در حدود سال ۱۲۲۸ قمری در کاخ سلیمانیه کرج دیوارنگاره‌ای از آغامحمد خان و فتحعلی‌شاه اجرا کرده‌است که خوشبختانه در سال‌های اخیر بازسازی و محافظت شده‌است.

گروه نویسندگان

صندوق اعتباری هنر (هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران) در اطلاعیه ای اعلام کرد از آنجایی که مقرر شده تمامی خدمات این صندوق از طریق هنرکارت به اعضا ارائه شود، لازم است اعضای آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از صندوق اعتباری هنر، در این اطلاعیه آمده است:

«به اطلاع اعضای محترم صندوق اعتباری هنر می رساند؛ با توجه به ضرورت یکپارچگی ارائه خدمات از بستر واحد به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور و تصمیات اتخاذ شده درباره صدور هنرکارت به عنوان شناسه فرهنگی و هنری با قابلیت کارکرد خدماتی و بانکی مقرر است؛ کلیه خدمات صندوق از طریق این کارت به اعضا صورت پذیرد.

لذا از اعضای محترم درخواست می شود در زمان مقرر که به زودی از طریق کانال های ارتباطی صندوق اعتباری هنر اطلاع رسانی خواهد شدنسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

بدیهی است آثار تبعی عدم ثبت نام برای دریافت هنرکارت بر عهده ذینفع خواهد بود

گروه نویسندگان