پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۳۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است


نویسنده:  محمد علی مرادی

دوره‌ی یونان

در یافتن منشأ تاریخ، همواره باید به تنش میان تاریخ و شعر توجه کرد. این تنش را می‌توان به دوران یونان باستان رساند؛ آنجا که حماسه‌های یونانی مدعی گونه‌ای روایت تاریخ و انتقال سرگذشت گذشتگان از این طریق شدند.  

هنگامی که هردوت و توکیدوس کوشیدند تاریخ بنویسند بیش از هرچیز بر این امر توجه کردند که امر واقع را بازنمایی کنند. توکیدوس توصیفی درباره‌ی جنگ بین پولوپونیس و آتن را روایت کرد و هرودت کوشید انسان دنیایی و عمل انسانی و رخدادها را بنویسد. اما دو چهره‌ی شاخص دیگر در یونان، یعنی هومر و هزیود کوشیدند تاریخ را از خلال اسطوره ببیند. در واقع هرودت و توکیدوس هرکدام کوشیدند تاریخ بنویسند اما تاریخی که هردو نوشتند ابعاد گوناگون و متنوعی را در بر می‌گرفت که مهم‌ترین وجه آن پرداختن به امور دنیوی و انسانی بود؛ به‌ویژه ترسیم گذشته و عمل انسانی و رخداداهایی که در فرم جنگ‌های ملی خود را ظهور می‌داد. اما دو چهره‌ی شاخص دیگر در یونان، یعنی هومر و هزیود در بستر اسطوره سیر می‌کردند؛ هرچند که این اسطوره‌ها هم ابعادی این جهانی داشتند. آنچه هردوت می‌نوشت در فرم ادبی بود و آنچه که توکیدوس می‌نوشت بیشتر درباره جنگ‌ها بود. آن‌ها انگیزه‌ی عملی برای تاریخ یا هستوریا داشتند؛ از این رو با حماسه و اسطوره خود را درگیر کردند. مهم‌ترین مسئله اینجا انگیزه «حضور» و «یادآوری» بود. هر دو تاریخ‌نویس بر این دومفهوم تمرکز داشتند که امر حافظه و امر حضور را در آثار خود ارائه دهند و از این طریق بر امر «فراموشی» فایق آیند. بدینسان به این حکم رسیدند که «تاریخ فرهنگی، چنان یادآوری است که علیه فراموشی می‌جنگد». اینجا مسئله‌ی تبیین و انتظاری که درباره‌ی مسئله‌ی حقیقت وجود دارد خود را نشان می‌دهد: چگونه می‌توان بین امر متقدم و متأخر رابطه‌ای برقرار کرد و حقیقت را چگونه می‌توان درک کرد و آن را به‌طور ضروری و معنادار و خردمندانه بیان کرد؟ این مطلب در دوسطح یعنی در تاریخ و در هنر به‌ویژه شعر خود را نشان می‌دهد.

گروه نویسندگان

سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد با هدف بهره گیری از هنر مجسمه‌سازی در ارتقای فرهنگ عمومی، ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در راستای اهداف توسعه فرهنگی و تولید سرمایه‌های هنری در شهر، نسبت به نصب آثار حجمی با موضوع کتاب و خواندن اقدام نماید. از این رو از هنرمندان طراح و مجسمه‌ساز دعوت می شود با ارائه طرح وایده های خود در این فراخوان مشارکت نموده و آثار پیشنهادی خود را با رعایت شرایط زیر به این سازمان ارائه دهند.


• موضوع:
– کتاب
– خواندن
– کودکان و کتاب
– شهر، کتابخانه و خواندن


• مهلت ثبت نام تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹


• نحوه ثبت نام و ارائه طرح:
هنرمندان می توانند با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت نمایند.
– ماکت حجمی یا طراحی سه بعدی (در مورد پیشنهاداتی که به صورت فایل نرم افزاری ارائه می شوند، درصورت تایید ایده اولیه توسط شورای داوری، ارائه ماکت پیش از صدور رأی قطعی الزامی است)
– فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG
– رزومه مکتوب و تصویری با فرمت JPG
تکمیل فرم ثبت نام
– *تمامی مدارک ثبت نام در قالب فایل کامپیوتری تحویل گرفته می شود.

• سایر نکات:
– طراحی اثر متناسب با محل پیشنهادی و طراحی محیطی محل نصب و پایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
– داوری و انتخاب آثار براساس بررسی نگاه هنرمندانه، خلاق و طراحی حرفه ای هنرمند، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می شود.
– رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به‌طور قطع رعایت خواهد شد. بدیهی است احراز کپی بودن طرح پیشنهادی نیز علاوه بر حذف اثر، در رزومه هنری هنرمند در این سازمان ثبت خواهد شد.
– انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا با رعایت مسائل زیست محیطی و نکات HSE مورد توجه و تأکید است.
– انعقاد قرارداد در زمان و شرایط مناسب پس از طی فرآیند کارشناسی فنی و ارزیابی هزینه های اجرایی، توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز صورت می گیرد.
– ثبت نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یاد شده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می پذیرد.
– نتایج پس از زمان داوری در سایت سازمان اعلام می گردد.

نشانی: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، مرکز فعالیت¬های مجسمه سازی شهر تهران(عمارت عین الدوله)- تلفن تماس ۴۷-۲۲۹۶۹۷۴۴

گروه نویسندگان

 

 
مسابقه هنری AWESOMEART PRIZES برای همه رشته ها و تکنیک ها و سبک های هنری فراخوان می دهد.
 

خط مشی حق کپی رایت

 
هنرمندان درمورد محتوا ، تصاویر یا متن هایی که برای انتشار در همه رسانه های ما ارسال می‌کنند، کاملاً مسئول هستند. هنرمندان حق کپی رایت را به طور کامل برای آثارشان دارند. هنرمند متقاضی ، به ما مجوز دائمی غیرانحصاری انتشار تصاویر از آثار خود را برای بازاریابی و تبلیغات در هر رسانه ای را می دهد. ما هرگز داده ها یا تصاویر مربوط به آثار هنرمندان را نمی فروشیم و از تصاویر آثار هنری برای مقاصد تجاری استفاده نمی کنیم.
 

حقوق استفاده از تصویر

 
با ورود به این مسابقه هنری ، هنرمندان به AWESOMEARTPRIZES مجوز دائمی غیر انحصاری برای تولید تصاویری از آثار هنری خود را برای تبلیغات رقابتی خود ما و بازاریابی در انواع رسانه ها اعطا می کنند.
 
مسابقات هنری ما بین المللی و برای همه آزاد است.
 
Awesomeartprizes.com  یک بستر مجازی آنلاین مستقل است. ما هنرمندان در سراسر جهان را به دوستداران هنر، خریداران هنری خصوصی و حرفه ای و گالری ها می فهمند و تبلیغ می کنیم. این مسابقات برای مبتدیان و هنرمندان زنده حرفه ای آزاد است، برای شرکت شما هیچ صلاحیت خاصی لازم نیست.
 
جوایز ما کمک های نقدی ، چاپ قوی و دید آنلاین و بسیاری از پیشرفته ترین ابزارهای حضور و تقویت شغلی برای یک هنرمند است. جوایزی برای برجسته سازی ، تبلیغ و حمایت از شما به عنوان یک هنرمند معاصر اعطا می شود.
 
ارسال یک اثر برای همه رایگان است و فقط برای 4 اثر هنری اضافی 30 دلار دریافت می شود.
 
 

جوایز جذاب  ART PRIZES

 
یک  جایزه پلاتینی به ارزش ۵۰۰۰ دلار است.
سه جایزه طلایی به ارزش ۳۰۰۰ دلار است.
ده  جایزۀ نقره‌ای به ارزش ۲۰۰۰ دلار است.
ده جایزه عالی به ارزش۱۴۰۰ دلار است.
ده  جایزه قابل تقدیر به ارزش ۱۰۰۰ دلار است.
ده جایزه MERIT به ارزش ۸۰۰ دلار است.
 
 

قوانین 

 
قالب پرونده های پذیرفته شده پرونده های JPG یا JPEG هستند.
 
پرونده ها باید کمتر از ۲MB  باشند.
هنرمندان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
 
ما در رقابت فقط آثار هنری اصلی را می پذیریم که توسط شما هنرمند زنده ساخته و امضا شده باشد. آثار هنری نباید از 3 سال قدیمی تر باشد.
هنری که خشونت جنسی یا نژادی گرافیکی را به تصویر بکشد، قابل قبول نیست.
 
 
هیئت داوران
ترکیب هیئت داوران پس از اعلان ها به برندگان منتشر می شود. هیئت داوران ۴۰ برنده معرفی می کند.
 
سایت فراخوان
https://www.awesomeartprize.com/
آخرین مهلت ارسال: 15 مارس 2020 برابر با ۲۵ اسفند ۱۳۹۸.
گروه نویسندگان

این مسابقه توسط مجله Poetry London برگزار می شود.

نوشته ها باید به زبان انگلیسی باشد ، کار شما باشد و نه ترجمه یک شاعر دیگر. ورودی ها نباید قبلاً منتشر شده یا به صورت خود چاپ شده ، به صورت چاپی یا آنلاین باشد ، یا در یک رقابت دیگر برنده جایزه شده باشد.

حداکثر طول شعر ۸۰ خط است.

داور امسال ایلیا کامینسکی است.

هزینه ثبت نام:
برای مشترکین شعر لندن هزینه ورود به هر شعر ۴ پوند است. برای افراد غیر مشترکین ۸ پوند است.

جوایز
• جایزه ۱: ۵،۰۰۰ پوند
• جایزه ۲: ۲،۰۰۰ پوند
• جایزه سوم: ۱۰۰۰ پوند

تاریخ شروع ثبت نام: ۱۳ فوریه ۲۰۲۰

تاریخ اتمام ثبت نام: ۱ مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ۹۹ )

شرکت در این رقابت برای همه آزاد است.

وب سایت مسابقه:
برای اطلاعات بیشتر به https://poetrylondon.co.uk/competition  مراجعه کنید

گروه نویسندگان

 

اگر این برج فروبریزد، بخشی از تاریخ‌مان فرومی‌ریزد

 

در حالی‌که یک ری‌شناس می‌گوید اگر برج «طغرل» فروبریزد تاریخ این سرزمین فرومی‌ریزد، یک مقام مسئول اظهار می‌کند: با انتشار نخستین خبرها درباره‌ برج طغرل، اولویت ما نسبت به آن دوچندان شده است. تاکنون نیز سه بازدید کارشناسی از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری از این اثر تاریخی انجام شده است که بعد از انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی و اعلام نتایج نهایی، حتما وضعیت برج رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایسنا، حرف و حدیث‌ها زیاد است، حتی بعد از این‌که میراث فرهنگی در یک هفته گذشته، انحراف از محور برج طغرل را عملا امکان‌پذیر می‌داند، هرچند مربوط به ۲۰ سال قبل. اما از سوی دیگر خلیل‌آبادی - رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران - پنج روز قبل، کج‌شدگی برج را رد می‌کند، آن‌هم در حالی‌که حتی تا زمان اظهارنظرش به پای برج هم نرفته است و می‌گوید «برج طغرل کج نشده و همان‌طور که بوده، مانده است.»

دانشجویان یک ری‌شناس در شهر باستانی ری از تصاویری که در دوره‌های مختلف آموزشی خود از برج تاریخی طغرل گرفته بودند، فرضیه‌ای جدید را مطرح کردند. اظهارنظری که هرچند برای فعالان و دوستداران میراث فرهنگی یک شوک بود و حتی دانشجویان دانشگاه نزدیک به برج هم در صحبت‌های درگوشی دوستانه‌شان از آن صحبت می‌کردند، اما گویا این نظریه میراث فرهنگی را زیاد شوک‌زده نکرد، هرچند این بار به جای متولیان میراثی، متولیانی در شورای شهر وظیفه‌ آن‌ها را برای تکذیب خبر به دوش کشیدند و البته که زودتر میراث فرهنگی اعلام موقعیت کرده بود، به حدی که گفتند یک سال است در حال بررسی روی این بحث‌اند.

در این بین حرکت دستگاه‌های مختلف گودبرداری از جمله برای مترو که پایش را روی گلوگاه آب چشمه‌علی گذاشته بود، انفجارهای پی در پی در کارخانه‌های اطراف در دل زمینِ باستانی «ری» و در نهایت ساخت مجتمعی فرهنگی که در طول چند سال گذشته ساختش آغاز شده و به دلیل گودبرداری عمیقش، تا کنون باعث چند فرونشست در سطح منطقه شده، قابل توجه‌اند.

گروه نویسندگان

 

برگزاری مراسم یادبود برای اسماعیل شیشه‌گران

مراسم یادبود اسماعیل شیشه‌گران، نقاش و طراح گرافیک عصر روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند ماه) در مسجد شهرک غرب تهران برگزار می‌شود.

بهزاد شیشه‌گران ـ هنرمند گرافیست و برادر زنده‌یاد اسماعیل شیشه‌گران ـ در گفت‌وگویی با ایسنا، اظهار کرد: بسیار سپاسگزار و قدردان پیام‌های تسلیت، همدردی و مهربانی شما هستیم.

او همچنین اعلام کرد: خاکسپاری برادرمان اسماعیل با توجه به ترجیح او و همراهی خانواده روز جمعه (۲۵ بهمن ماه) به‌ صورت خصوصی و خانوادگی برگزار شد. همچنین مجلسی برای یادبود او روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

زنده‌یاد اسماعیل شیشه‌گران سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد. او دیپلم نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبای تهران گرفت و دوره کارشناسی را در رشته گرافیک در دانشگاه هنر پشت سر گذاشت. 

در کارنامه حرفه‌ای او برپایی چندین نمایشگاه انفرادی نقاشی، گرافیک و طراحی همچون «صلح»، «پایان قرن»، «سیگار»، «سکوت»، «جام‌جهانی فوتبال»، «خاکستر»، «دوچرخه» و شرکت در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران دیده می‌شود. 

گروه نویسندگان

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از هنر آن لاین، مراسم بزرگداشت استاد سید حسین میرخانی، کاتب وحی الهی و از احیاگران خوشنویسی معاصر ایران در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

استاد سید حسین میرخانی فرزند سید مرتضی خوشنویس برغانی و برادر سید حسن میرخانی، در سال ۱۲۸۶ش در تهران دیده به جهان گشود. پدرش سیّد مرتضی برغانی کاتب و خوشنویس و از پیروان میرزا رضای کلهر بود. حسین میرخانی از استادان نامدار خط نستعلیق بود و از ابتدای تشکیل انجمن خوشنویسان ایران در سال ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۵۶ به عنوان استاد ممتاز با آن انجمن همکاری داشت. استاد میرخانی شاگردان بسیاری را تربیت کرد اما به علت از دست دادن بینایی­اش از ادامه این راه بازماند.

 سیدحسین میرخانی علاوه بر خوشنویسی، سال‌ها به فراگیری موسیقی و نواختن کمانچه پرداخت. او در طول عمر خود دو نسخه قرآن کریم به خط نستعلیق را در سال‌های ۱۳۲۳ و ۱۳۲۸ کتابت کرد. همچنین آثار نفیس ادبی و کتاب‌های درسی بسیاری به خط او مزین شد. حسین میرخانی سال‌های آخر عمر را در نابینایی گذراند و ۱۱ خرداد ۱۳۶۱دار فانی را وداع گفت.

مراسم بزرگداشت استاد سید حسین میرخانی عصر روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت 15:30 در موزه خوشنویسی ایران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان حقوقی، بن‌بست فولادوند برگزار می‌شود.

گروه نویسندگان

قایقِ مِدوسا، از خیره کننده ترین شاهکارهای نقاشی رمانتیک فرانسوی و ماهرانه ترین نقاشی ژریکو است

 

"تئودور ژریکو" (Théodore Géricault)، نخستین نقاش بزرگ رمانتیک فرانسه بود. او معروفترین کار خود "قایق مدوسا" را در 1819 نقاشی کرد؛ یعنی هنگامی که دومین نسل از شاعران رمانتیک بریتانیایی (بایرون، شلی و کیتز) معروف ترین آثارشان را می سرودند. همانند آن ها، او بین 1788 و 1795 متولد شد و مثل آن ها نیز در جوانی در گذشت.

"قایق مدوسا"، نوعی مستند از پیامدِ غرق شدن کشتی است، با تمامی هیجانی که در یک صحنه فشرده شده است. کشتی فرانسوی مدوسا در 17 ژوئن 1816 در ساحل سنگال غرق شد. کاپیتان و افسران، شش قایق نجات را برای خود برداشتند و قایقی را که از دکل های به هم بسته ساخته شده بود، به خدمه و مسافران دادند. قایق های نجات مدتی قایق را یدک کشیدند؛ اما چون از سرعت آن ها می کاست، طنابش را بریدند. اگر چه قایق در شش کیلومتری ساحل قرار داشت، کشتی نجات تا سیزده روز بعد نیامد! در این مدت، تنها پانزده تن از سی نفر زنده ماندند. برخی برای زنده ماندن به آدم خواری متوسل شدند.

کاپیتان کشتی یک سلطنت طلب از خاندان بوربون بود. برای بسیاری از مردم فرانسه، چشم پوشی او از سرنشینان، به اندیشه «بگذارید به حال خود باشند» اشراف سالاری پیش از انقلاب شباهت داشت. به نظر می رسد نقاشی ژریکو، محرک انقلاب بود؛ چرا که از خودگذشتگی طبقات فرودستِ رنج دیده را در برابر بی عدالتی اشراف سالاری و مرگ به تصویر می کشید.

اگر چه درد، صورت ها و بدن های مردان روی قایق را در هم شکسته، "ژریکو" عذاب  آن ها را با امیدی عضلانی ترکیب می کند. نوری رمانتیک بر بدن های پرتکاپوی آن ها حرکت و آسمان دوردست را طلایی می کند.مرد سیاه پوست در بالا (ژان شارل) ناامیدانه در طوفان به کشتی ای در دوردست علامت می دهد. "ژریکو" او را به قهرمان تبدیل می کند. اگرچه از طبقه پایین جامعه است، بالاترین مکان را در تصویر دارد. او قهرمان رمانتیک آرمانی است که از زنجیرهای طبقاتی آزاد شده تا برادرانش را نجات دهد. ژان شارل چند روز بعد از این که نجات یافت،درگذشت.

این نقاشی عظیم 7 متری بسیاری از مردم را به حیرت واداشت. بزرگ ترین منتقد آن، "ژان اگوست دومینیک انگر" بود.

"اَنگر" درخواست کرد نقاشی را از دیوارهای لوور پایین بیاورند تا «سلیقه مردم را که باید فقط به زیبایی عادت کنند، مخدوش نکند...هنر باید فقط زیبایی باشد و به ما زیبایی بیاموزد».

بی علاقگی "اَنگر" به شاهکار ژریکو در سطحی وسیع به بیزاری از نقاشی رمانتیک منجر شد و جنگی هنری بین نئوکلاسیک ها و رمانتیک ها درگرفت. بعد از مرگ نا بهنگام "ژریکو" در 32 سالگی، حملات "اَنگر" متوجه جانشین "ژریکو"، "اوژن دلاکروا" شد.

گروه نویسندگان

کمک هزینه عکاسی بین المللی یک ابتکار عمل غیر انتفاعی است که توسط مجله بین المللی عکاسی انجام می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تجسمی حوزه هنری به نقل از internationalphotogrant.com، کمک هزینه عکاسی بین المللی یک ابتکار عمل غیر انتفاعی است که توسط مجله بین المللی عکاسی انجام می شود.

در سال ۲۰۲۰ ما یک جایزه جدید عکاسی را ارائه می دهیم و به دنبال بهترین عکاسان نوظهور با انواع آثار ارسالی هستیم. لازم به ذکر است که: مسابقه عکس استعدادیابی از سال ۲۰۲۰ هیچ محدودیتی در ژانر ، موضوع ، سن و موقعیت مکانی ارائه نمی دهد. ما فقط مجموعه عکس هایی را می پذیریم که به عنوان یک پروژه مستمر ساخته شده اند.

 

 

ما پروژه های در حال انجام یا پروژه های تکمیل شده در ۵ سال گذشته را می پذیریم.

شما می توانید حداکثر ۱۰ تصویر را در ۱ پروژه ارسال کنید.

 

 

هزینه ثبت نام:

اولین ورودی برای ارسال رایگان است هر ورودی بعدی ۱۹ دلار است.

جایزه:

برنده ۱۰۰۰ دلار دریافت می کند.

آخرین مهلت ثبت نام: ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ ( ۱۱ بهمن ۹۸ )

 

 

چه کسی می تواند شرکت کند:

این مسابقه برای همه عکاسان بالای ۱۸ سال آزاد است.

وب سایت مسابقه:

برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید.

گروه نویسندگان

از آنجا که این نمایشگاه در کوچی ، محل اصلی تولید جهانی کاغذ سنتی ژاپن برگزار می شود ، ارسال های آثار هنری محدود به کسانی است که از کاغذ به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند. هر سه سال ، این نمایشگاه با گرمی و غنای بیان خود ، دنیاهای جدیدی از هنر چاپ را آشکار می کند.

تمام آثار ارسالی باید به صورت چاپی اصلی روی کاغذ باشند. حداکثر اندازه کاغذ ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر (۴۰ در ۴۰ اینچ) است.

هنرمندان می توانند حداکثر سه اثر ارسال کنند.

هزینه ثبت نام:

هزینه ورود هنرمندان از ژاپن ۹۰۰۰ ین است. اگر شرکت کننده کار خود را از خارج از کشور ارسال کند ، از هزینه ورود معاف می شوند.

 

جوایز

جایزه ۱: ۱،۰۰۰،۰۰۰ ین

جوایز ۲: ۵۰۰۰۰۰ ین

جایزه سوم: ۳۰۰،۰۰۰ ین

جایزه چهارم: ۲۰۰،۰۰۰ ین

موزه هنر ، جایزه کوچی: ۳۰۰،۰۰۰ ین

جایزه تاکائو هیوازاکی: ۳۰۰،۰۰۰ ینجایزه توسا واشی: ۲۰۰،۰۰۰ ین

 

تاریخ شروع ثبت نام : ۱ آوریل ۲۰۲۰

 

تاریخ پایان ثبت نام : ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ ( ۱۱ اردیبهشت ۹۹ )

 

چه کسی می تواند شرکت کند:

این مسابقه برای هنرمندان از سراسر جهان آزاد است.

 

وب سایت مسابقه

برای اطلاعات بیشتر به https://kamihaku.com/triennial-en مراجعه کنید.

گروه نویسندگان