پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است



پس از برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه های “لعل خاموش ” 1 و 2 ، نمایشگاه نقاشیخط “ لعل خاموش”  3و 4 برگزار خواهد شد . جهت شرکت در فراخوان  و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبسایت گالری ایده پارسی مراجعه فرمایید.

شرایط شرکت درنمایشگاه:

نمایشگاه در زمینه نقاشیخط برگزار می­گردد.خلاقیت در کاربرد خوشنویسی و عناصر و فرم های مرتبط در آثار از مهمترین عوامل انتخاب آثار می باشد.در تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد ، اما آثار میبایست جدید بوده و قبلا در نمایشگاه دیگری نمایش داده نشده باشند .

کیفیت آثار ارسالی در مرحله اول باید با وضوح مناسب  باشد. نام فایل میبایست نام هنرمند باشد مثلا :

mohammad-keshavarz .jpg و حجم هر اثر حداکثر تا 2 مگابایت باشد.ارسال همه آثار به همراه یک فایل ورد شامل نام و نام خانوادگی ، سوابق هنری  ، شماره تماس ( همراه و ثابت ) و ایمیل ، بصورت یک فایل زیپ شده و ارسال در یک ایمیل با عنوان :” نمایشگاه نقاشیخط ” به آدرس ایمیل گالری ایده پارسی : persianideagallery@gmail.comآثاری که فاقد کیفیت دیجیتالی مناسب باشند در مرحله انتخاب بررسی نمی شوند .آثاری که به روش فوق ارسال نشوند بررسی نخواهند شد.از ذکر نام خود بر روی تصویر آثار ارسالی خودداری فرمایید.آثار ارسالی در نمایشگاه هایی طبق جدول زمان بندی که بعدا اعلام می شود به نمایش در خواهد آمد .در حاشیه نمایشگاه گارگاه نقاشیخط برگزار می شود .

مهلت ارسال فایل آثار جهت بررسی برای انتخاب نهایی : 15 مرداد  1396 می باشد .انتخاب آثار با نظر شورای گالری ایده پارسی و تعدادی از اساتید تراز اول خواهد بود .اعلام نتایج نهایی فقط از طریق وب سایت و اینستاگرام گالری ایده پارسی و همچنین اعلام از طریق ایمیل به نفرات شرکت کننده خواهد بود.هنرمندان و علاقه مندان به شرکت در فراخوان می توانند سوالات خود را از طریق ایمیل گالری مطرح نمایند

گروه نویسندگان



نمایشگاه گروهی هنرمندان Blue Rhino  (بلوراینو ) با عنوان "نگاهی در آینه" با حضور ۶۶ هنرمند و بیش از ۲۰۰ اثر هنری، در گالری ابای استانبول در July 2017 برگزار میشود. 

به گزارش گالری آنلاین به نقل از برگزارکنندگان این رویداد، به دلیل استقبال بی نظیر هنرمندان برای ارایه آثار خود در این نمایشگاه، تصمیم گروه هنری ”بلو راینو” بر آن شد که ۲ نمایشگاه پیاپی با نام ” نگاهی در آینه ۱ و ۲  برگزار نماید.  

نگاهی در آینه ۱  چهاردهم تیر ماه 96  افتتاح میشود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۴ تیر ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه ۳۳ هنرمند از شهر های مختلف ایران با بیش از ۱۰۰  اثر در رشته های عکاسی ، نقاشی و تصویر سازی سعی در به تصویر کشیدن خود و دنیای اطراف خود را دارند.

هدف از این نمایشگاه معرفی استعداد های  غنی هنر ایرانی  در کشور ترکیه و دیگر کشورها می باشد.

نگاهی در آینه ۲ نیز بیست و هفتم تیر ماه افتتاح میشود و تا ۵ مرداد ادامه خواهد داشت .


گروه نویسندگان

نشست «نقش منابع دانش استیفاء درتاریخ  هنر و معماری اسلامی»  برگزار می‌شود.

هفتمین نشست از سلسله نشست‌های جلوه‌های هنر اسلامی با موضوع «نقش منابع دانش استیفاء در تاریخ هنر و معماری اسلامی» چهارشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۴ در پژوهشکده هنر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده هنر، در این نشست تخصصی که به همت کمیته هنر ایران در دوره اسلامی پژوهشکده هنر برگزار می‌شود؛ «دکتر سعید خودداری نائینی» عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با موضوع «نقش منابع دانش استیفاء در تاریخ هنر و معماری اسلامی» سخنرانی می کند.  

این نشست روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده هنر به نشانی خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان امام خمینی، نبش کوچه شهید حسن سخنور، پلاک ۲۹ برگزار می‌شود.

حضور در این نشست برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

گروه نویسندگان

موسسه ای تحت عنوان Young Guns 15 با هدف یافتن استعدادهای خلاق در حیطه طراحی و تبلیغات رقابتی را میان جوانان زیر سی سال سراسر جان برگزار میکند.

به گزارش گالری آنلاین، داوطلبین میتوانند در رشته های زیر آثار خود را ارسال نمایند:

طراحی گرافیک

تبلیغات، کارگردانی هنری

معماری، محیط زیست و طراحی داخلی

هنر دیجیتال

مد

فیلم و انیمیشن

 طراحی صنعتی و طراحی محصول

عکاسی

تایپوگرافی

و ...

هزینه ثبت نام: 150 دلار امریکا

مراسم اعطای جوایز این رویداد 17 نوامیر در نیویورک برگزار میشود.

مهلت ارسال آثار: 31 جولای 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

همزمان با ماه بهار قرآن، ماه صیام ، نمایشگاهی از آثارخوشنویسی خانم عذرا عبدالله پور ، درگالری شماره 5 موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا خواهدشد.


نمایشگاه خوشنویسی عذرا عبدالله پور با عنوان "فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق امام سجّاد"ع" روز دوشنبه 22خردادماه جاری از ساعت21:30 در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه که شامل 53 تابلوی خوشنویسی شده شامل خطوط نسخ و ثلث می باشد تا 23 تیرماه جاری در معرض دید عموم علاقه مندان قرا خواهد داشت.


-عذرا عبدا له پور-   متولد 1354اصفهان؛  فوق ممتازدر خطوط نسخ و ثلث (خطوط قرآنی)،  مدرّس انجمن خوشنویسان اصفهان از سال 1378 تا کنون ،عضو دار الکتابه قرآن کریم از سال 1392 و کسب فیض از محضراستاد عبدا لرضایی،استاد بنی رضی،استاد اسدی، استاد تورگلی و جناب ا ستاد رحیمی.

*آثار کتابت شده شامل :

- کتابت صحیفه سجادیه حضرت سیّدا لسّاجدین علیه ا لسلام به خط نسخ

- کتابت سوره ها و اجزایی ازکلام الله مجید به خط نسخ(جزء5 و 13 ،سورمسبحات،یس،واقعه الرحمن،مطففین و  . . . )

- کتابت ادعیه و زیارات به خط نسخ وثلث(زیارت عاشورا ،زیارت امین الله ،خطبه فدک حضرت زهرا س ،خطبه حضرت زینب ع در کوفه وشام، مناجات حضرت علی ع درمسجد کوفه و . . . )

- کتابتوآماده سازی تا بلوهای خوشنویسی با مضامین آیات قرآن ، ادعیه ، زیارات و کلام معصومین علیهم ا لسلام

* رتبه های کسب شده در زمینه ی خوشنویسی: - رتبه ی تقدیری جشنواره مشق صلوات تهران،فروردین1396

-رتبه ی تقدیری جشنواره توحیدی اصفهان،اسفند 1395

- رتبه ی برگزیده ی مسابقه ی حضوری خط نسخ دردو سالانه قزوین ، شهریور 1395

-رتبه ی تقدیری جشنواره وقف ایلام،1395

- رتبه ی سوم خط نسخ درجشنواره غدیرتبریز، مهرماه1395

-رتبه ی تقدیری ویژه در دومین جشنواره کتابت قرآن کریم دارا لکتابه مرکز طبع و نشر قرآن، دی 1394

-رتبه ی برگزیده خط نسخ در سیزدهمین جشنواره ملی رضوی,شهریور1393

-  رتبه ی اول خط نسخ در جشنواره ی فرهنگی هنری شاهچراغ ,شیراز شهریور 1393و . . .

گروه نویسندگان

مرکز هنر معاصر  Concept Space در لندن برای نمایشگاه تابستان خود فراخوانی را اعلام کرده است.

به گزارش گالری آنلاین، چهل تا شصت اثر از هنرمندان در نمایشگاه پذیرفته خواهد شد.

رشته های مورد قبول: نقاشی، طراحی، چیدمان، چاپ، ویدئوی پرفورمنس، عکاسی، هنر دیجیتال، مجسمه سازی، ویدئو آرت، ترکیب مواد شامل کلیه اثار شیشه، چوب، فلز، موزایک، کاغذ و ...

هزینه ثبت نام برای هر دو اثر 25 پوند می باشد و هر فرد حداکثر چهار اثر میتواند ارسال نماید.

27 ژوئن 2017 آثار برگزیده اعلام خواهد شد و 25 جولایی تا 19 آگوست نمایشگاه برپا می شود.

ثبت نام در این رویداد تنها از طریق سایت مرکز انجام میشود. داوطلبان فرم تکمیل شده ثبت نام را همراه با تصویر اثر خود با فرمت JPEG و حداکثر حجم 5 MB ارسال کنند.

50 درصد از مبلغ آثاری که در نمایشگاه به فروش بروند، متعلق به مرکز خواهد بود.

مهلت ارسال آثار : 20 ژوئن 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان
فراخوان رقابت هنری تماشای موسیقی

رقابت VinylArthink توسط Arthink Editions در ایتالیا برگزار میشود. تمام هنرمندان گرافیست و تصویرساز میتوانند در این رویداد شرکت نمایند.

به گزارش گالری آنلاین، مدیوم های مورد قبول در این رقابت: نقاشی، تصویرسازی، کولاژ، فتومونتاژ و کارهای گرافیکی ملهم از یک موسیقی است.

در این رویداد انتظار می رود هنرمندان آثاری را با الهام از یک قطعه موسیقی خلق کنند و انتخاب نوع و سبک موسیقی و اثر هنری آزاد است.

هر هنرمند میتواند یک اثر با فرمت زیر ارسال نماید.

شرکت در این رویداد هزینه ای ندارد.

جوایز:

نفر اول: 1000 €

نفر دوم: 500 €

نفر سوم: 300 €

مهلت ارسال آثار: 25 آگوست 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

موسسه ایتالیایی Fondazione Benetton به هنرمندان دارای مدرک کارشناسی ارشد کمک هزینه شرکت در یک دوره فرصت مطالعاتی ارائه میدهد.


این بورسیه با هدف حمایت از انجام کارهای های تحقیقاتی در سه حیطه اعطا میشود:

طبیعت و باغ

پروژه های فضا سازی و چشم انداز

سیاست ها و نظریه های فضا سازی و چشم انداز

مبلغ بورسیه به ارزش 10  هزار یورو برای مدت شش ماه خواهد بود.

متقاضیان باید زیر 40 سال باشند و در دو مهارت نوشتن و صحبت کردن به زبان ایتالیایی مدارک لازم را ارائه دهند.

درخواست به صورت آنلاین ارسال شود و توضیحات هنرمند در مورد پروژه مورد نظرش حد اکثر در 4000 کلمه توضیح داده شود. بیوگرافی، کپی مدارک تحصیلی، توصیه نامه ار استاد و مدارک و گواهی های دیگر رزومه نیز الزامی است.

Scholarship Link

مهلت ارسال درخواست: 31 آگوست 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز برگزار کننده مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

شورای تخصصی فرهنگی و آموزشی انگلستان، کمک هزینه ای به ارزش 12 هزار پوند را برای هنرمندان شرکت کننده در برنامه فرصت مطالعاتی ویژه خود در نظر گرفته است.

به گزارش گالری آنلاین، شورای انگلستان با هدف انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه هنرهای تجسمی و طراحی کمک هزینه فرصت مطالعاتیStanley Picker را به هنرمندان سراسر جهان ارائه می دهد.

شورای انگلستان، سازمان تخصصی برای فرصت های فرهنگی و آموزشی بین المللی است که در 100 کشور فعالیت دارد.

مبلغ بورسیه 12 هزار پوند است و امکانات برگزاری ورک شاپ، تحقیقات و ... در اختیار فرد قرار خواهد گرفت. نتایج کار هنرمندان در پایان دوره به نمایش در خواهد آمد.

متقاضیان نباید دانشجوی مقطع دکتری باشند و باید مدارک لازم زبان انگلیسی که مهارت آنها را در نوشتن و صحبت کردن نشان دهد ارائه دهند.

درخواست به صورت آنلاین ارسال شود، فرم   Application  را اینجا دانلود کنید.

مهلت ارسال درخواست: 19 ژوئن 2017

آغاز برنامه از دهم جولای 2017 خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز برگزار کننده برنامه مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان

نخستین جشنواره هنرهای تجسمی در سه شاخه نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی با موضوع اهدای خون نهم مرداد ۹۶ مصادف با روز ملی اهدای خون برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، حسین دزفولی مدیر روابط عمومی انتقال خون استان تهران با اشاره به نزدیکی ۲۴ خرداد؛ روز جهانی اهداکنندگان خون، گفت: این جشنواره با عنوان «من هم هستم» که بر گرفته از رنگمایه اصلی پویش‌های این روز در سالجاری است، نهم مرداد همزمان با روز ملی اهدای خون آغاز و ۲۰ مرداد نیز به پایان می‌رسد.

وی افزود: هنرمندان می توانند آثار خود را در سه شاخه نقاشی، کاریکاتور و تصویرسازی تا ۲۰ تیر سالجاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دزفولی، محورهای جشنواره را «اهدای خون، اهدای زندگی»، «اهدای خون مستمر و اهمیت آن در تامین خون سالم»، «اهدای خون در شرایط اورژانس و بحران‌ها»، «مشارکت اجتماعی بانوان و اهدای خون»، «ورزش، خودمراقبتی و اهدای خون» و « جوان آگاه و اهدای خون مسئولانه» برشمرد و خاطرنشان کرد: به آثار برگزیده از سوی هیات داوران تندیس و جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد؛ همچنین تمام هنرمندان راه‌یافته به جشنواره گواهی شرکت و کتابچه آثار برگزیده را دریافت می‌کنند.

وی از خانه هنرمندان ایران، اداره کل سلامت شهرداری تهران و هلال احمر استان تهران به عنوان همکاران جشنواره یاد کرد و افزود: علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ویژه در خصوص تکنیک و نحوه ارسال آثار به کانال تلگرامی @tbtc_festival  و یا وب سایت اداره کل انتقال خون استان تهران به آدرس www.tbtc.ir  مراجعه کنند.

گروه نویسندگان