پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۴۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

برگزارکننده: دانشگاه بجنورد

اهداف کنفرانس:
– بحث و تبادل نظر میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در حوزه نمادشناسی
– دست یابی به الگوهای هویت مدار از طریق مطالعه نمادهای بومی
– استفاده به هنگام از نمادها در حوزه های مختلف هنر و ادب فارسی با توجه ظرفیتی های نهفته در آن ها
– شناخت مفاهیم عمیق نمادها و لزوم ارائه راهکارهـای نوین در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری نمادین به نسل های آینده
– روش شناسی پژوهش در زمینه نمادهای ادبی و بصری
– نمادشناسی و اسطوره گرایی در طول تاریخ
– نماد و مقتضیات جهان معاصر
– بررسی رابطه نمادینه های بصری با حوزه علوم دیگر
– بررسی نماد در هنراسلامی، هنر ایران، هنر بومی و ارتباط آن با هنر کشورهای دیگر
– توجه دادن به نقش فرهنگی و نمادها در شخصیت سازی در دنیای معاصر و تأثیر و تأثر آن بر فرهنگ و هنر ایران
– ترغیب هنرمندان جوان به تولید شخصیت هایی بومی و ملی با توجه به ارزش ها و فرهنگ ایرانی
– بررسی نقش و اهداف فرهنگی ، نمادهای تولیدی جهان غرب در فرهنگ و هنر ایران

محورهای کنفرانس:
– نمادگرایی در تزیینات وابسته به معماری: آثار گچی، چوبی، کاشی کاری، آجرکاری و سایر حرف مربوطه
– پیشینه نمادشناسی در ایران
– زبان نمادین هنر
– مطالعات میان رشته در خصوص نمادشناسی
– نمادگرایی در گرافیک: آثار چاپی، پوستر، کلیه روش های تبلیغاتی، طراحی آرم، طراحی محیطی و منظر
– نمادگرایی در هنرهای دستی و بومی: سفالینه ها، دست بافته ها، آثار فلزی، آثار چوبی، نگارگری و انواع نگاره ها، پوشاک.
– نمادگرایی در آیین و مراسمات بومی: ورزش ها، بازی ها، رقص محلی، مراسمات شادی و عزاداری ها. نمادشناسی در تمدن اسلامی.
– نمادشناسی متون ادبی و اشعار بومی
– نماد در ایران باستان

تاریخ های مهم:
تاریخ پایان ارسال مقاله: ۱۳۹۶/۷/۱۰
زمان برگزاری: ۱۳۹۶/۸/۱۰

دبیرخانه:
خراسان شمالی، بجنورد، کیلومتر ۴ جاده اسفراین، دانشگاه بجنورد
تلفکس: ۳۳۳۲۰۱۱۳۵-۰۵۸
ایمیل: csia@ub.ac.ir
سایت مرتبط: پوستر کنفرانس
منبع خبر: www.MemarNews.com

گروه نویسندگان





  • اولین_نشست_تخصصی_پیرامون_هنر_گچبری
  • برگزارکنندگان دانشگاه کاشان و دانشگاه بامبرگ آلمان
زمان برگزاری: دوم و سوم اردیبهشت

آدرس دبیرخانه: کاشان،بلوار قطب راوندی، دانشگاه دولتی کاشان، دانشکده هنر و معماری، گروه باستانشانسی ۰۹۱۳۲۲۶۸۵۶۷

گروه نویسندگان

رویداد Lumen Prize   با تمرکز بر هنرهای دیجیتال ششمین دوره خود را برگزار میکند.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمندان با کار هایی که در تبلت، دوربین دیجیتال، گوشی هوشمند، کامپیوتر ها ثبت کرده اند می توانند در این مسابقه شرکت کنند. افراد با استفاده از تکنیک های انیمیشن و نرم افزار های ساخت تصاویر متحرک قادر هستند تا کار های سه بعدی، زماندار، صوتی و بدون صوت خود را برای شرکت در مسابقه ارسال نمایند.

از زمان آغاز این رویداد هنری، موسسه قادر به برگذاری ۲۵ نمایشگاه و برنامه سمپوزیوم و سمینار در سراسر جهان شده است.

هزینه ثبت نام:

۴۵دلار

ثبت نام افراد از ۲۲مارچ شروع می شود.

جوایز:

10 هزار دلاز جایزه نقدی همراه با نمایش آثار در اروپا ، همچنین صد اثر برتر برای همیشه در گالری لومن به نمایش گذاشته می شود.

توجه کنید که حجم عکس نباید از یک مگابایت بیشتر باشد و تصاویر متحرک نیز نباید زمانشان بیشتر از ۳۰ثانیه باشد.

مهلت ارسال آثار: 1 ژوئن 2017

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

گروه نویسندگان



به گزارش سرویس تجسمی گالری آنلاین، اولین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک با رویکرد «تجلیل از پیشکسوتان و توجه جدی به جوانان این مرز و بوم در عرصه گرافیک ایران» در تاریخ  8 اردیبهشت ماه ١٣٩٦ از ساعت ١٥ الی ٢١ در مجموعه صبا فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر منصور مهرنگار و با محوریت موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، با اهداف ذیل برگزار می‌شود:
- تجلیل و پاسداشت پیشکسوتان طراحان گرافیک ایران.
- حمایت و معرفی نسل جدید طراحان گرافیک معاصر ایران.
- ایجاد روحیه تعامل و رقابت سالم در بین طراحان گرافیک ایران.
- پاسداشت روز جهانی گرافیک به عنوان رخداد مهم در عرصه تقویم گرافیک جهانی.
- آشنایی با شیوه‌ها و جریان‌های به روز و کارآمد در عرصه گرافیک کشور و کسب اطلاعات بیشتر در عرصه محتوایی و تکنیکی برای ارائه آثار گرافیکی.
- ارتقاء سطح کیفی دانشجویان هنر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و توجه به این رشته.
- تشویق دانشجویان گرافیک به شرکت در رقابت‌های هنری و علمی.

سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک در سه بخش برگزار می‌شود:
1- بخش علمی (مقالات)
محوریت مقالات:
- تجزیه و تحلیل آثار اساتید هنر گرافیک ایران (مرتضی ممیز، قباد شیوا و فرشید مثقالی) به عنوان یک رویکرد پژوهشی- هنری:
الف) بررسی یکی از دوره‌های زندگی هنرمندان مذکور به عنوان عامل اثرگذار در گرافیک ایران.
ب) نقش هنرمند به عنوان عامل جریان بخش فرهنگی- هنری در گرافیک ایران.
ج) جریان سازی هنرمندان ایران در عرصه گرافیک در مقام مقایسه با هنرمند یا هنرمندان خارجی.
- دستاوردهای بصری نقوش و نمادهای ایرانی– اسلامی به عنوان مؤلفه ارزشمند در گرافیک ایران.
- نگرش‌های نوین در طراحی گرافیک معاصر ایران (گرافیک در تعامل با هنرهای جدید).
- قابلیت‌های حروف فارسی در مقام کارکرد (محتوایی و نمادین) و کاربرد (تکنیک و نوع ارائه) در طراحی پوستر.
- گرافیک و انسان شناسی هنر.
- رابطه متقابل گرافیک و جامعه در ابعاد مختلف .
- گرافیک در فرهنگ عامه ایران.

اعضای کمیته علمی:
پروفسور محمدرضا پورجعفر، دکتر منصور مهرنگار، دکتر امیرحسن ندایی، دکتر زهرا رهبرنیا و دکتر اشرف السادات موسوی لر.
هیات داوران بخش علمی (مقالات):
دکتر امیرحسن ندایی، دکتر سید نظام الدین امامی‌فر، دکتر سید حسن سلطانی، دکتر منصور مهرنگار، دکتر بهنام زنگی، دکتر فرزانه فرشید نیک و دکتر طیبه عزت اللهی نژاد.

2- بخش نشست تخصصی (سخنرانی، پرسش و پاسخ)
3- بخش نمایشگاهی (پوستر)
محوریت ارائه اثر در بخش نمایشگاهی سمپوزیوم:
- نگاه ویژه به پیشکسوتان گرافیک ایران در طراحی پوستر:
الف) پرتره هنرمندان گرافیک ایران (استاد ممیز، استاد قباد شیوا و استاد فرشید مثقالی).
ب) بهره‌گیری از آثار خلق شده توسط هنرمندان مذکور.
ج) گرایش‌های مختلف هنرمندان پیشکسوت گرافیک ایران.
- نقوش و نمادهای ایرانی- اسلامی به عنوان مؤلفه‌ای ارزشمند در طراحی پوستر.
- برداشت‌های خلاقانه ذهنی و خلق اثر با محوریت روز جهانی گرافیک.

هیات داوران بخش نمایشگاهی (پوستر):
استاد قباد شیوا، استاد اسداله چهره‌پرداز و استاد عبدالرضا چارئی.
آدرس سایت: www.graphic-symposium.com
آدرس تلگرام: http://t.me/graphicsymposium
آدرس اینستاگرام: www.instagram.com/graphicsymposium

گروه نویسندگان


پست آپوکالیپتک دعوتی است از هنرمندان برای ارائه اثر و ایده مکاشفه ای است برای رمزگشایی از یک واقعه در آینده  و پیش بینی اتفاقات بعد از آن ، مکاشفه ای میان رشته ای که  معماران ، نقاشان ، عکاسان ، طراحان صنعتی ، طراحان مُد ، مجسمه سازان و سایر هنرمندان ،  میتوانند در این مکاشفه شرکت نمایند .  
پست آپوکالیپتیک ، نمایشگاهی است با نگاه به جهان پس از آینده و تغییرات آن ، پست آپوکالیپتیک رویکردی است پس از تکنولوژی ، آنجایی که همه دستاوردهای بشر تحت تاثیر اتفاقی نابودکننده قرار  گرفته و آنگاه جهان پس از آن شروع شده است که نه تکنوژیک است و نه عقب افتاده و ابتدایی  . لذا  آثاری که هنرمندان خلق خواهند کرد واکنش هنرمند است ، نسبت به بررسی و مکاشفه و کنجکاوی  جهانی که شاید اتفاق بیفتد ، آثاری که برگرفته از خیال و نگاه هنرمند است نسبت به این واقعه .


شرایط شرکت در نمایشگاه
post-apocaliptic پست - آپوکالیپتیک

•    هر هنرمند میتواند در همه گروها شرکت کند .  
•    کیفیت آثار ارسالی در مرحله اول باید با فرمت  JPG و با وضوح مناسب  باشد . 
•    حجم فایل ارسالی هر اثر حداکثر تا 2 مگابایت) همراه با مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی ، سوابق هنری ، عکس هنرمند و شماره تماس ( همراه و ثابت ) در یک ایمیل با عنوان :   "ارسال اثر   " به آدرس ایمیل گالری ایده پارسی   persianideagallery@gmail.com
•    آثاری که فاقد کیفیت دیجیتالی فوق باشند در مرحله انتخاب بررسی نمی شوند .
•    حفظ اصالت و رعایت کپی رایت در آثار ارائه شده می بایست توسط هنرمندان رعایت گردد. 
•    تصویر آثار سه بعدی باید از چند زاویه که گویای حجم اثر باشد ارسال شوند . 
•    گالری ایده پارسی ، تمامی آثار پذیرش شده را در سایت خود به نمایش عموم خواهد گذاشت .
•    مهلت ارسال فایل آثار جهت بررسی برای انتخاب نهایی : 15 اردیبهشت 1396 می باشد . زمان برگزاری نمایشگاه سه هفته بعد از اعلام اسامی هنرمندان. 
•    انتخاب آثار با نظر شورای هنری گالری و تعدادی از اساتید خواهد بود .
•    اعلام نتایج نهایی از طریق وب سایت و اینستاگرام گالری ایده پارسی و همچنین اعلام از طریق ایمیل و پیامک به نفرات شرکت کننده خواهد بود.
•    مهلت نهایی ارسال آثار بصورت حضوری یا پستی اعلام خواهد شد ، و آثار ارسالی بصورت پستی باید با روش های درست صورت گیرد و گالری هیچ گونه مسئولیت در خصوص آسیب های احتمالی به آثار در مسیر ارسال را ندارد. 
•    برای تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در نمایشگاه صادر می گردد.
•    قیمت گذاری آثار با توجه به نظر شورای گالری و سوابق هنری هنرمند و کیفیت آثار خواهد بود  . 
•    هنرمندان و علاقه مندان به شرکت در فراخوان می توانند سوالات خود را از طریق ایمیل گالری و یا تلفن مطرح نمایند .ساعات تماس (16-20)

گروه نویسندگان
به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، بیش از 24 اثر منتخب در قالب نمایشگاه "گنجینه" در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه از 26 اسفندماه جاری افتتاح می شود و تا 18 فروردین ماه 1396 در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان مورد بازدید شهروندان و مسافران نوروزی قرار می گیرد.

همچنین نمایشگاه جمعی از استادان نگارگر اصفهانی با عنوان "نورزنامه" با بیش از 30 اثر از 8 هنرمند نگارگر اصفهانی در گالری شماره پنج موزه هنرهای معاصر اصفهان در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گلگشت مجلس نقل و نوروز خوانی نیز در ایام نوروز از 2 تا 11 فروردین ماه سال 1396 از ساعت 16 الی 19 در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا خواهد بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه نوروزنامه از 26 اسفندماه تا 22 فروردین ماه 1396 در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری برپاخواهدبود.
گروه نویسندگان

آخرین سلسله نشست‌های هنرمندان موسیقی البرز در سال ۹۵ روز جمعه ۲۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

این سلسله نشست‌ها که به همت آموزشگاه موسیقی “آوای دل” گوهردشت به مدیریت سبحان مهدی‌پور در استان البرز برگزار می‌شود در تاریخ ۲۷ اسفندماه از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سیروس صابر به اجرا در می آید.

در پی این نشست ۵ خواننده همراه با یک ساز به اجرای ساز و آواز می‌پردازند. سبحان مهدی پور خواننده موسیقی که خود سابقه فراوانی در زمینه اجرای کنسرت و ضبط آثار من جمله تولید آثار “قصه آفاق”، “یادواره اقبال آذر (۱)” و “جرعه‌ای دگر” را در پرونده هنری خود دارد یکی از اهداف خود را از اجرای این برنامه‌ها آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها با ادبیات فاخر ایرانی و اجرای آن توسط ساز و آواز بیان کرده است.

 وی همچنین اجرا این گونه برنامه‌ها را در تمامی استان‌ها لازم و ضروری خواند چرا که معرفی هنرمندان و خواننده‌ها در سطح استان موجب شناخت هر چه بیشتر علاقه‌مندان نسبت به موسیقیدانان آن منطقه که سال‌هاست فعالیت آموزشی دارند و پیشکسوت هستند می‌شود.

سبحان مهدی‌پور آوازه‌خوانی که سالهاست در سطح ملی به اجرای برنامه و کنسرت می‌پردازد برگزاری اینگونه برنامه را از دغدغه‌های خود دانست و معرفی هنرمندان جوان را از برنامه‌های جدی موسسه فرهنگی و هنری آوای دل گوهردشت کرج می‌داند.

وی که در زمینه باستان‌شناسی تحصیلات دانشگاهی دارد ابراز امیدواری کرد تا از دل این برنامه‌ها، نوازنده‌ها و خواننده‌هایی به جامعه هنری معرفی شوند زیرا متاسفانه صدا و سیما و متولیان دغدغه چندانی از برگزاری چنین برنامه‌هایی ندارند و این هنر از نوع فاخر آن روز به روز در حال فراموشی است و مردم نسبت به آن بیگانه‌اند و هنرمندان و موسیقیدانان این سرزمین را نمی‌شناسند.

سومین نشست اهالی موسیقی استان البرز  با ساز و آواز، علیرضا وکیلی‌منش، سعید خلج، هاشم احمدوند، اکبر رضوانی، سبحان مهدی‌پور با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن سیروس صابر  روز جمعه ۲۷ اسفندماه اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است ورود برای عموم آزاد است.

گروه نویسندگان
1st-Festival-Radical-Performance-Farakhan-web2
اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس با هدف تجمیع حوزه های گوناگون اجرا در بهار و تابستان ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، کانون نیومدیای موزه در زیر مجموعه های اجرایی، آموزشی و پژوهشی خود این جشنواره را که بر پایه مطالعات بینارشته ای شامل بخش های متنوعی است برگزار خواهد کرد.
امیر راد – مدیر کانون نیومدیا – درباره این رویداد هنری گفت: در سال‌های اخیر توجه به طیف‌های گسترده «اجرا» مورد توجه بسیاری از هنرمندان و دست اندرکاران قرارگرفته اما همچنان تجربه‌ها و بسترهای اجرایی (زمان، مکان و نهاد) دچار پراکندگی است که این امر از سویی خود سبب گم‌گشتگی برخی مفاهیم و سوءبرداشت‌هایی در حوزه نظری می‌شود  و از سوی دیگر در حوزه عملی، تسلسل تجربی در تاثیر و تاثر میان آثار و هنرمندان را دچار وقفه می‌کند.
این مدیر هنری با اشاره به برخی از ویژگی‌های این جشنواره افزود: این جشنواره فرصتی است برای تمرکز بر نگاه‌های گونه‌گون به حوزه‌ی اجرا و مطالعات بینارشته ای که شامل بخش‌های متفاوتی است از جمله: اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس، اجرای آنلاین و … که برخی از این بخش‌ها برای نخستین بار به فضای هنری ایران معرفی خواهند شد؛ همچنین بخش‌هایی از جشنواره به صورت بین‌المللی به اجرا در خواهد آمد تا زمینه تبادل فرهنگی و هنری در این حوزه گشوده شود.
وی درباره زمان و مکان این رویداد گفت: زمان دقیق برگزاری این رویداد تا هنگامی که تعداد آثار نهایی مشخص نشوند معین نخواهد بود اما برنامه‌ریزی برای اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۳۹۶ صورت گرفته است. مکان این رویداد هم بنا به تنوع بخش‌ها و نیازهای متفاوت اجراها غیر متمرکز خواهد بود و غالبا در مکان‌‌هایی غیر از موزه هنرهای معاصر تهران برنامه‌ریزی خواهد شد.
شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و ارسال طرح‌ها و آثار از روز ۲۷ اسفندماه و به صورت آنلاین خواهد بود. امیر راد در این رابطه افزود: فرم ثبت‌نام جهت ارسال طرح و اثر در برخی از بخش‌ها در روز ۲۷ اسفندماه در وبسایت این جشنواره باز خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تا آثار و طرح‌های خود را ارسال کنند. طرح‌های دریافتی در بخش‌های گوناگون توسط هیئت داوران بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.
تعدادی از داوران بخش‌های گوناگون این جشنواره به ترتیب الفبا عبارتند از: خانم‌ها نسیم احمدپور و آزاده گنجه و آقایان الیاس امینیان، سعید بهنام، انریکو توماسلی، اصغر دشتی، امیر راد، مهدی صدر، رضا غیور، علی فیروزجنگ که در گروه‌های متفاوت برای هر بخش به داوری آثار خواهند پرداخت.
امیر راد در ادامه گفت: در هر بخش یک اثر برگزیده خواهد شد که جایزه ویژه این جشنواره به نام «رادیکال زرین» را دریافت خواهد کرد و از برخی آثار برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.
علاقه‌مندان از روز ۲۷ اسفندماه با مراجعه به وبسایت‌ این جشنواره به آدرس‌های www.radicalperformance.ir و www.radicalp.ir می توانند اطلاعات تکمیلی را دریافت و آثار خود را ارسال نمایند.
گروه نویسندگان

حراج کریستیز خاورمیانه که سالانه دوبار در دبی برگزار می‌شود در بیست و دومین دوره خود میزبان 49 اثر از 32 هنرمند معاصر ایران است که در کنار هنرمندانی از عراق، فلسطین، لبنان، مصر، سوریه و ترکیه  چکش خواهند خورد.

 

بالاترین قیمت‌های پیشنهادی

در این دوره از حراج کریستیز به جز تعداد آثاری که با کمینه و بیشینه 80 تا 120 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند بیشتر آثار با قیمت‌های متفاوت و پرنوسانی در این حراج چکش می‌خورند.

اثر "عشق" محمد احصایی و اثر "خورشید/پسر" علی بنی صدر در کنار آثاری از نبیل نهاس و پاول گرگوسیان از کشور لبنان، نظیر نبا و لوآی کیالی از سوریه، شاکر حسن السعید و خدیم حیدر از عراق و عبدالهادی القزار از مصر با قیمت 80 تا 120 هزار دلار چکش خواهند خورد.

 تابلوی "DIS+YSSS" اثر حسین زنده‌رودی، تابلوی "Kitten"   "3N8R09" و تابلوی "کوزه آبی روی سفید" اثر فرهاد مشیری، اثر بدون عنوان از افشین پیرهاشمی، تابلوی "Dream"  اثر سفوان دهول هنرمند سوریه ای و اثر بدون عنوان شفیق عبود هنرمند لبنانی با قیمت 100 تا 150 هزار تومان در حراج شرکت داده می‌شوند. همچنین اثری از کورش شیشه‌گران با عنوان "فیگور" با قیمت کمینه و بیشینه 120 تا 180 هزار دلار در حراج بیست و دوم چکش می‌خورد.

اثر "نور" علی بنی صدر و تابلوی "قهرمان" محمود صبری هنرمند عراقی با قیمت کمینه و بیشینه 150 تا 200 هزار دلار و تابلوی " SAHON FASSAHAH" اثر حسین زنده‌رودی با قیمت 220 تا 180 هزار دلار در حراج شرکت داده می‌شود.

banisadr-1

اثر علی بنی صدر

 اثر "نقاشی در شیشه" منیر شاهرودی فرمانفرمائیان نیز با قیمت کمینه و بیشینه 180 تا 240 هزار دلار چوب حراج می‌خورد تا آثار ایرانی‌ها همچنان جزو گران قیمت‌های حراج کریستیز باشند.

اثری بدون عنوان از سهراب سپهری نیز در این حراج با قیمت کمینه 220 و بیشینه 280 هزار دلار چکش می‌خورد که بعد از آثار اسماعیل شموت هنرمند فلسطینی با عنوان "ادیسه‌ای از مردم" با قیمت 800 تا 900 هزار دلار، اثر بدون عنوان فائق حسن هنرمند عراقی با قیمت 400 تا 500 هزار دلار و  اثر  "Assouan" محمود سعید با قیمت 250 تا 300 هزار دلار گران‌ترین اثر پیشنهادی در حراج کریستیز است.

sohrab-1

اثر سهراب سپری

 

سیراک ملکونیان:خبره در طبیعت نگاری

در این دوره از حراج کریستیز ، 7 اثر از سیراک ملکونیان در بخشی با عنوان  "MASTER OF LANDSCAPE"  به نمایش در می‌آید که آثار با کمینه‌ها و بیشینه‌های متفاوتی از 8 تا 70 هزار دلار از سوی حراج پیشنهاد شده‌اند.

6 اثر محمود سعید نیز در بخشی با عنوان "THE ESSENCE OF MODERNITY IN EGYPT" در این دوره از حراج کریستیز در نظر گرفته شده است که در آن اثری از محمود سعید با قیمت 250 تا 300 هزار دلار چکش می‌خورد.

10 اثر از هنرمندان عراق نیز در بخشی با عنوان "IRAQ AT A GALANCE"  در حراج بیست و دوم کریستیز عرضه می‌شود.

sirak-1

آثار سیراک ملکونیان

در این دوره تک اثری از اسماعیل شموت هنرمند فلسطینی نیز عرضه می‌شود که این اثر به دلیل ابعاد بزرگی که دارد 1 در 6 متر، منحصر به فرد به نظر می‌رسد. این اثر که "ODYSSEY OF A PEOPLE"  نام دارد که 800 تا 900 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

زنده‌رودی و بنی‌صدر  روی جلد کاتالوگ حراج

بر روی جلد و پشت جلد کاتالوگ این دوره از حراج کریستیز، دو اثر حسین زنده‌رودی و علی بنی صدر منتشر شده که هر دو جزو آثاری هستند که بالاترین تخمین قیمت اولیه حراجى را یدک مى‌کشند. این اتفاق برای اولین بار رخ داده است که تصویر آثار هنرمندان ایران هم بر جلد و هم پشت کاتالوگ حراج کریستیز نقش می‌بندد.

moshiri-1

اثر فرهاد مشیری

سی هنرمند ایرانی حاضر در حراج بیست و دوم

در این دوره 30 هنرمند ایرانی شرکت دارند که سیراک ملکونیان در کنار حسین زنده‌رودی و فرهاد مشیری بیشترین آثار حراج از جانب هنرمندان ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند. منوچهر یکتایی، مسعود عربشاهی، رضا درخشانی، منیر شاهرودی فرمانفرماییان، علی بنی صدر، فرهاد مشیری، سهراب سپهری، سیراک ملکونیان،  مارکو گریگوریان، بهمن محصص، حسین کاظمی، ابوالقاسم سعیدی، بهجت صدر، فرامرز پیلارام، نصرالله افجه‌ای، حسین زنده‌رودی، محمد بزرگی، روشنک امین الهی، محمد احصایی، پرویز تناولی، کورش شیشه‌گران، فریده لاشایی، فرزاد کهن، شیرین علی‌آبادی، شادی قدیریان، افشین پیرهاشمی، طلا مدنی، بهمن دادخواه، حامد صحیحی، مهرداد محب‌علی و تیمو ناصری هنرمندان ایرانی هستند که آثارشان در بیست و دومین حراج کریستیز  چکش می‌خورد.

قیمت آثار 30 هنرمند ایرانى

پرویز تناولی هنرمند معاصر ایران در این دوره از کریستیز خاورمیانه پنج مجسمه از سری مجسمه‌های هیچ دارد که  که اثر اولش با عنوان "هیچ و صندلی" با قیمت 50 تا 70 هزار دلار  و چهار  اثر دیگر او به صورت یک مجموعه با قیمت 60 تا 80 هزار دلار عرضه می‌شود.

از سهراب سپهری، شاعر و نقاش نوستالژیک ایران که در داخل مرزهای ایران گرانترین هنرمند شناخته می‌شود با دو اثر در این حراجی حاضر است: دو نقاشی بدون عنوان که در دهه 60 میلادی به تصویر در آمده با قیمت 220 تا 280 هزار دلار و 50 تا 70 هزار دلار چکش می‌خورد.

از رضا درخشانی، نقاش و موزیسین صاحب سبک کشورمان که آثارش مورد توجه بسیاری از اروپاییان قرار گرفته دو اثر زیبا در کریستیز بیست و دوم ارائه شده است: اثر از سری "هانتینگ کالر" که در سال 2010 خلق شده با قیمت پایه 50 تا 70 هزار دلار به روی میز حراج می‌رود؛ همچنین اثر "هر روز تابستان و هرشب پاییز" هم از او با قیمت پایه 50 تا 70هزار دلار در این حراج پیشنهاد شده است که محصول سال‌های 2003 تا 2007 است.

سه اثر از زنده‌یاد فرامرز پیلارام نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود که یک اثر با قیمت پایه 15 تا 20 و دو اثر دیگر به ترتیب با قیمت پایه 20 تا 25 ، 60 تا 80 ، در حراج حضور دارند.

2 اثر بدون عنوان مسعود عربشاهی نیز در حراج کریستیز چکش می‌خورد که با قیمت‌های 60 تا 80 هزار دلار عرضه می‌شوند.

اثری از ناصر عصار که در سال 1962 خلق شده با قیمت پایه 25 تا 30 هزار دلار در حراج کریستیز حضور دارد. نقاشی از منوچهر یکتایی نیز که از سری "استیل لایف" اوست با قیمت پایه 20 تا 30 هزار دلار در این حراج عرضه می‌شود.

نصرالله افجه‌ای نیز با یک اثر بدون عنوان محصول 2015 با قیمت پایه 50 تا 70 هزار دلار در این حراج حضور دارد.

اثر مهرداد محب‌علی در این حراج با قیمت 20 تا 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین اثری از مجموعه "سلف پرتره‌های" مارکو گریگوریان با قیمت 25 تا 30 و دو اثر بدون عنوان از بهمن محصص با قیمت 60 تا 80 هزار دلار چوب حراج می‌خورد.

در این حراج هم چنین تک اثری از حسین کاظمی با قیمت کمینه و بیشینه 40 تا 60 هزار دلار همراه با اثر بدون عنوانی از ابوالقاسم سعیدی  با قیمت 25 تا 30 هزار دلار به فروش می‌رسد.

zenderodi-1

اثر حسین زنده رودی

 

اثری از روشنک امین‌الهی با عنوان "بهار عشق" با قیمت 12 تا 18 و اثر "فرشته آزادی" اثر محمد بزرگی نیز با قیمت 18 تا 25 هزار دلار به فروش می‌رسد.

در این دوره از حراج کریستیز همچنین آثار بدون عنوان از فریده لاشایی، بهجت صدر  و ناصر عصار به ترتیب با قیمت‌های پیشنهادی 20 تا 25 ، 30 تا 40 و 25 تا 35 هزار دلار چکش می‌خورند.

دو عکس از مجموعه "دقت کن" شادی قدیریان نیز در این حراج با قیمت 8 تا 12 هزار دلار حضور دارد.

مجسمه "سیمرغ" تیمو ناصری نیز در این حراج با قیمت 20 تا 25 هزار دلار چکش می‌خورد. اثری از طلا مدنی و تابلوی از سری "PASSAGE"  بهمن دادخواه  به ترتیب با کمینه و بیشینه 40 تا 60 و 25 تا 30 هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

عکسی با عنوان "میس هیبریدی" از شیرین علی آبادی  به همراه اثری بدون عنوان از حامد صحیحی با قیمت 8 تا 12 هزار دلار در حراج بیست و دوم کریستیز دبی چکش می‌خورند.

بخش نمایشگاهی بیست و یکمین حراج کریستیز دوبی 26 اسفند (16 مارس) در هتل امارات تاورز بر پا می‌شود و پس از دو روز فرصت تماشای آثار، حراج این دوره ساعت 7 بعد از ظهر در سالن گودفین این برج شاخص دوبی برگزار می‌شود.

گروه نویسندگان



سایت فصلنامه


محورهای موضوعی

مبانی نظری حکمت و زیبایی شناسی هنر اسلامی

آرایه ها و نقوش در هنر اسلامی (آرایه های وابسته به معماری مانند: آئینه کاری، مقرنس، اسلیمی، نقاشی دیواری، خط، کتیبه نگاری، صنایع دستی شامل: فلزکاری، قلمزنی، آبگینه، سفالگری، فرش دستباف، معرق، منبت و ...)

هنر نگارگری (مینیاتور، کتابت، کتاب آرایی، تذهیب و ...)



راهنمای تهیه و ارسال مقاله‌های نشریه علمی – ترویجی نگارینه هنر اسلامی
نحوه پذیرش مقاله
*    مقاله باید تحقیقی و حاصل کار پژوهشی نویسنده یا نویسندگان باشد تا مورد بررسی و داوری قرار گیرد.
*     مقاله‌ ارسالی نباید در مجله دیگری چاپ شده باشد و یا همزمان به مجله دیگری برای داوری ارسال شده باشد و لازم است تا زمانی که داوری آن در این مجله به پایان نرسیده، به مجله دیگری ارسال نشود.
*     مسئولیت مطالب مندرج در هر مقاله به عهده نویسنده یا نویسندگان است.
*    زبان رسمی‌ مجله، فارسی است و چکیده مقالات به زبان انگلیسی نیز چاپ خواهد شد.
*    حداکثر حجم مقالات، شامل جدول‌ها و تصاویر، 20 صفحه مشتمل بر 5000 الی 8000 است.
*    ارسال نامه درخواست چاپ و تأییدیه همکاران مقاله همزمان با ارائه برای داوری مقاله الزامی است.
*    مقالاتی مورد بررسی اولیه قرار می گیرند که نگارش آن بر اساس ساختار نشریه باشد.
*    ارائه پذیرش مقاله تنها پس از گذراندن مراحل داوری و انجام اصلاحات احتمالی امکان پذیر است.
*    فایل word  و pdf  مقاله به آدرس الکترونیکی Niamag@birjand.ac.ir ارسال گردد.


تنظیم مقالات
مقالات ارسالی باید دارای بخشهای زیر باشند:
*    صفحه اول
 عنوان کامل مقاله به فارسی و انگلیسی - نام نویسنده یا نویسندگان به فارسی و انگلیسی (نام نویسنده مسئول مکاتبات با ستاره مشخص شود) مرتبه علمی و نام مؤسسه یا محل اشتغال نویسنده یا نویسندگان به فارسی و انگلیسی، نشانی کامل نویسنده‌ی مسئول مکاتبات شامل: نشانی پستی، شماره تلفن، دورنگار و نشانی پیام نگار (پست الکترونیکی)، نام مؤسسه تأمین کننده‌ی مخارج مالی تحقیق یا تهیه مقاله
*    صفحه دوم
 عنوان کامل مقاله به فارسی؛ چکیده فارسی (حداکثر 250 واژه)؛ واژگان کلیدی  فارسی (حداکثر پنج واژه)
*    صفحه سوم
عنوان کامل مقاله به انگلیسی؛ چکیده انگلیسی ( 400الی 500)؛ واژگان کلیدی انگلیسی(حداکثرپنج واژه)
*    صفحات بعدی
-    مقدمه شامل طرح موضوع(بیان مساله، پرسش، فرضیات تحقیق، شیوه انجام پژوهش، پیشینه موضوع)، اهداف تحقیق و معرفی کلی مقاله
-     متن مقاله شامل مبانی نظری، مطالعات و بررسی‌ها،ارائه داده ها وتحلیل داده های تحقیق ارائه یافته‌ها و نتیجه‌گیری


-    کتابشناسی
شیوه نگارش منابع و ارجاعات
*   روش ارجاع نویسی درون متنی و داخل پرانتز است؛ (نام خانوادگی نویسنده، سال انتشار: صفحه)
*    منابع فارسی و لاتین در دو بخش مجزا در پایان مقاله به ترتیب حروف الفبا مانند ذیل آورده شود:
کتاب: نام خانوادگی، نام نویسنده، (سال انتشار). عنوان کتاب (ایرانیک)، نام مترجم، نوبت چاپ، محل انتشار، نام ناشر.
مجله: نام خانوادگی و نام نویسنده، (سال انتشار)، عنوان مقاله (داخل گیومه)، نام مجله (ایرانیک)، شماره جلد، شماره صفحه.



علاقمندان میتوانند پس از تنظیم مقاله بر اساس دستور العمل فوق فایل های مربوطه را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند

niamag@birjand.ac.ir

برای دانلود شیوه نگارش مقالات اینجا کلیک کنید
گروه نویسندگان