پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

مشارکت محلی جلب مشارکت موثر افراد اجتماع در پشتیبانی از فرایند تصمیم سازی است که در این فرایند با شناخت نیازها، اولویت ها و مشکلات موجود و با استفاده از دانش، نظرات، توان و مهارت های مردم، ذی نفعان و دست اندرکاران کلیدی، بهبود و ارتقاء کیفیت شهر بتواند به صورت پایداری شکل بگیرد.


گروه نویسندگان

فراخوان مسابقه ملی تصویرگری محیط‌زیست - اهواز ۹۸

با وجود اهمیت محیط زیست در زندگی انسان‌ها، امروز شاهد وضعیت بحرانی و نگران کننده آن هستیم. در این شرایط، بیشتریـن چیـزی که امیـدوار کننده است، احساس مسئولیت انسان‌هاست نسبت به جلوگیری از تخریب محیط‌زیسـت.
بدین سان؛ «انجمن مستقل طراحان گرافیک خوزستان» مصمم است پیام رویدادی هنری را برای نجات یا دستکم هشدار وضعیت نگران کننده‌ی محیطزیست و طبیعت ایران به اشتراک گذاشته و از همه تصویرگران سرزمین عزیزمان دعوت می‌کند با خلق اثر تصویرگری، در این پویش هنری به طبیعت و محیط زیست، ادای دین نمایند.

گروه نویسندگان

نمایشگاه 97/95 در گالری‌های تابستان، پاییز، زمستان و میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و این نمایشگاه به اعضایی اختصاص دارد که از سال 1395 تاکنون به عضویت انجمن هنرمندان نقاش ایران درآمده‌اند.

در این مجموعه بیش از 200 اثر از 100 هنرمند به نمایش درمی‌آید. آثار ارائه شده در این نمایشگاه حول تم مشترکی گرد نیامده است، بلکه نمایشی از جستجوی شخصی اعضاء جدید انجمن است که در دو سال اخیر به جمع اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران پیوسته‌اند.

این نمایشگاه تصویری از نقاشان نسل امروز را به نمایش می‌گذارد و نمایش آثار موجود، می‌تواند امکان بروز برخی خصلت‌ها و ذائقه بصری نقاشان معاصر را فراهم کند؛ خصلت‌هایی که گاه تغییر فضای فرهنگی اجتماعی را به نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه 97/95 به همت کارگروه نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان نقاش ایران شکل گرفته و کلیه مراحل گردآوری تا چیدمان آثار توسط اعضاء این کارگروه انجام شده است. این نمایشگاه 7 تا 18 تیرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

گروه نویسندگان

به گزارش روابط‌عمومی حراج تهران؛ شصت هنرمند در یازدهمین "حراج تهران" با 80 اثر حضور دارند که 23 نفر از آنان در قید حیات هستند. 54 نفر از این هنرمندان مرد و 6 نفر از آن‌ها زن هستند. هنرمندان حاضر در یازدهمین دوره "حراج تهران" با گستره سنی حدود یک قرن را شامل می‌شود.

آثار هنرمندانی چون: منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، پرویز تناولی، منصور قندریز، سهراب سپهری، محمود فرشچیان، آیدین آغداشلو، صادق تبریزی، کوروش شیشه‌گران، ابوالقاسم سعیدی، مسعود عربشاهی و... در این دوره حضور دارد.

آثار حراج  تیر ماه 98 شامل 75 اثر نقاشی و 5 مجسمه می‌شود که این مجموعه آثار بیانگر تحولات سبک شناختی و زیبایی شناختی هنر ایران در طول یک قرن گذشته است که گرایش‌ها و رویکردهای متنوعی را ذیل عنوان هنر کلاسیک و هنر مدرن در بر می‌گیرد.

یازدهمین دوره از "حراج تهران" هنر کلاسیک و مدرن ایران 14 تیر ماه سال جاری در هتل پارسیان آزادی برگزار خواهد شد، و زمان برگزاری نمایشگاه  12 و 13 تیرماه از ساعت 16 الی 20 خواهد بود. گفتنی است آثار هنر معاصر ایران در حراج دی ماه ارائه خواهد شد.

گروه نویسندگان