پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

پژوهش هنر و فلسفهٔ هنر

در این وبلاگ به معرفی هنرهای مختلف و اخبار هنر، و منابع رشته های هنر خواهیم پرداخت و درباره زیبایی‌شناسی و نظرات فیلسوفان در باب هنرآشنا خواهیم شد

۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است


رقابت عکاسی FIBA توسط بنیاد بسکتبال بین المللی برگزار می شود.
 هنرمندان عکاس میتوانند آثار خود را با موضوع "بسکتبال در همه جا" و "بسکتبال، یک زبان جهانی" به این رویداد ارسال نمایند.
هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه عکس ارسال کند.
شرکت در این رویداد هزینه ای ندارد.
جوایز:
جایزه اول: ۳۰۰۰ یورو
جایزه دوم: ۲۰۰۰ CHF
جایزه سوم CHF ۱۰۰۰
جایزه چهارم تا دهم: محصولات FIBA

مهلت ثبت نام: ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ (۱۰ اردیبهشت ۹۷)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان

گروه نویسندگان
7th-30-Performances-web_opt

هفتمین فستیوال بین المللی سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز و اولین جشنواره بین الملی رادیکال پرفورمنس از روزپنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸ همزمان در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز خواهد شد.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛امیر راد مدیر کانون نیومدیا در گفت وگو با روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران گفت:«هفتمین فستیوال بین المللی سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز نیز همچون دوره‌های گذشته و با توجه به اهداف این فستیوال شکل گرفته است. معرفی این مدیوم به عنوان یک مدیوم بینارشته‌ای به مخاطبان و هنرمندان سایر حوزه‌های هنری، معرفی و حمایت از جوانان فعال در این حوزه، آموزش مستقیم و غیر مستقیم و فعالیت‌های تحقیقی از جمله این اهداف هستند».
او ادامه داد: «امسال همزمان اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس نیز برگزار خواهد شد. این جشنواره فرصتی است برای تمرکز بر نگاه‌های گوناگون به حوزه‌ی اجرا و مطالعات بینارشته ای که شامل بخش‌های متفاوتی است از جمله: اجراهای آلترناتیو، پرفورمنس‌آرت، ویدئو پرفورمنس و سایبرفورمنس. برخی از این بخش‌ها برای نخستین بار به فضای هنری ایران معرفی خواهند شد. همچنین این جشنواره به صورت بین‌المللی به اجرا در خواهد آمد تا زمینه تبادل فرهنگی و هنری در این حوزه گشوده شود.»

فستیوال بین المللی سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز تنها فستیوال تخصصی پرفورمنس آرت در ایران است و هرساله میزبان ۳۰ هنرمند از حوزه‌های گوناگون هنری است. امیر راد پایه‌گذار و کیوریتور هر دو جشنواره در این رابطه افزود: «فستیوال بین المللی سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز،یک فستیوال کیوریتوریال است و ساختار آن از ابتدا و بنا به شرایط و اهداف آن اینچنین تعریف شده است. بنابراین برخلاف جشنواره رادیکال پرفورمنس، انتخاب هنرمندان نه با فراخوان که توسط کیوریتور و بر اساس فعالیت آن‌ها در زمینه‌های عملی و تئوری و همچنین نقش این هنرمندان در گسترش، ارائه و معرفی این مدیوم و با در نظر گرفتن فعالیت یکسال گذشته آن‌ها صورت گرفته است».
این مدیر هنری با اشاره به برخی از ویژگی‌های این دوره گفت: «در سال‌های اخیر توجه به طیف‌های گسترده «اجرا» مورد توجه بسیاری از هنرمندان و دست اندرکاران قرارگرفته اما همچنان تجربه‌ها و بسترهای اجرایی (زمان، مکان و نهاد) دچار پراکندگی است که این امر از سویی خود سبب گم‌گشتگی برخی مفاهیم و سوءبرداشت‌هایی در حوزه نظری می‌شود و از سوی دیگر در حوزه عملی، تسلسل تجربی در تاثیر و تاثر میان آثار و هنرمندان را دچار وقفه می‌کند. کنار هم قرارگرفتن این دو جشنواره علاوه بر رفع این موانع و تمرکز حرفه‌ای در این حوزه، سبب دربرگیرندگی بیشتر چه در جذب و شناخت هنرمندان و چه در گستره مدیوم‌ها شده است و ویژگی‌های بینارشته‌ای این حوزه را بیشتر مورد تاکید قرار می‌دهد».

در هفتمین فستیوال بین المللی سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز و اولین جشنواره بین المللی رادیکال پرفورمنس هنرمندانی از کشورهای ایران، آلمان، اسپانیا، استرالیا، ترکیه، آمریکا، مکزیک و…حضور دارند. این فستیوال تا ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گروه نویسندگان


به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ مجید ملانوروزی؛ مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی در ابتدای این مراسم گفت: موزه در کنار برنامه های خود هر فصل را به یک هنرمند اختصاص می دهد که این بار افتخار داریم که برای علی اکبر صادقی نمایشگاه برگزار کنیم.
او ادامه داد: او یک تصویرگر ایرانی با خوانش نو در ادامه چاپ سنگی و خیال سازی ایرانی، نگاه معاصر داشته است و در هر حوزه ای که کار کرده نگاه نو داشته است.
ملانوروزی گفت: او یک مولف بزرگ است که روحیه کهن ایرانی دارد اما معاصر می اندیشد. کسانی که هنر معاصر را دنبال می کنند، می دانند که آقای صادقی از نظر اسطوره شناسی و نماد شناسی مهم است. اهمیت دارد که این نگاه از کجا آمده و تا کجا می رود. این تصاویر برگرفته از ناخودآگاه خاطره جمعی ایرانیان است.
او در پایان گفت: در این آثار طنازی و فضاهای هجوی که در ادبیات ایران دیده می شود، به شکلی کاملا امروزی و معاصر نمایان است.
در ادامه این مراسم فرشته موسوی؛ کیوریتور این نمایشگاه گفت: علی اکبر صادقی، از سال های ۱۳۴۰ تا امروز، بی وقفه در پی بررسی فرم های مختلف هنری بوده تا از این راه دانش جمعی ما را فعال کرده و فرهنگ دیداری ما به عنوان یک ملت را گسترش دهد. این نمایشگاه، که بزرگ ترین و کامل ترین نمایشگاه این هنرمند تاکنون می باشد، مجموعه ای بیش ۲۰۰ اثرنقاشی ، طراحی ، تصویرسازی کتاب، طرح های گرافیکی، انیمیشن، مجسمه و انتشارات این هنرمند برجسته را به نمایش می گذارد. آثار صادقی که در چارچوب دو نظام کاملا متمایز از خط مشی های فرهنگی و هنری خلق شده اند، ایجاد کننده خطوط فکری جدید در روابط طبقاتی و در دسترس بودن هنر ایران هستند. هم از طریق همکاری با موسساتی که هدفشان توسعه فرهنگی است و هم از طریق کار کردن در پروژه هایی که صادقی خود سازماندهی آن ها را به عهده داشته، او پیوسته در پی کنش خلاقانه و افزایش دامنه مخاطبینش بوده است.
او ادامه داد: با تجدید و نو کردن تصاویر کتاب های حماسی فارسی و پرده- نقاشی های قهوه خانه ای، و هم چنین کتاب ها و پویا نمایی های فرهنگی/ آموزشی، صادقی شرایط آشنای کنش خلاقانه را به طور ملموسی در چشم عموم ترسیم و تشریح نمود. وی با عادی سازی شخصیت های پهلوانی داستان های حماسی از طریق شوخ طبعی های ظریف و استفاده از سیستم های رایج تصویرسازی (کارت پستال ها، آگهی های تبلیغاتی، و جلد کتاب ها) از همان ابتدا خود را به عنوان هنرمندی معرفی کرد که بیشتر به هنر “عامه” علاقمند است تا هنر “والا”.
کیوریتور این نمایشگاه گفت: وی با بررسی و کاوش در رسانه ها و ابزار های مختلف، مجموعه های فوق العاده ای در زمینه هنرهای گرافیک و تصاویر متحرک و پس از آن نقاشی خلق کرده است که با درکنارهم قرار دادن داستان ها و فضاهای مختلف، ژانری متمایز در آثارش ایجاد کرد. آثار اولیه موجود در این نمایشگاه، تصویرسازی های کتاب ها، پویانمایی ها، شیشه کاری های منقش، و بازسازی هایی از نقاشی های دیواری هستند، که دو مورد اول عمدتا برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده اند.
موسوی اظهار داشت: بین سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۴ صادقی یک وجه سوریالیستی به کارهایش اضافه کرد که بر مهارت و روش های فنی او در سبک های ایرانی ( از مینیاتور گرفته تا نقاشی های قهوه خانه ای ) استوار بود. برای دو دهه، صادقی از طریق ابعاد چندلایه تصویری در هر قطعه هنری به خلق صدها نقاشی و طراحی فوق العاده که ترکیبی از داستان ها و افسانه ها بودند و یک آگاهی و شعور جمعی را روایت می کردند پرداخت.
او گفت: در مرز بین سوریالیزم و اسطوره، صادقی اجزای مختلفی را در نقاشی هایش بکار می گیرد که نه تنها در مفاهیم اسطوره شناسی، بلکه در نمادشناسی نیز قابل تشخیص هستند. تجارب عاطفی و تعمقات اندیشمندانه او از نگرانی ها و دغدغه های شخصی عبور کرده و به یک آگاهی جمعی دست می یابند. داستان های افسانه ای گسترش یافته و صرف نظر از سن، نژاد، و حرفه، به توده ها می رسند.
موسوی گفت: در این نمایشگاه، انتخاب و چیدمان آثار این هنرمند پر کار، از دوره های متفاوت فعالیت هنری او صورت گرفت تا فرصتی برای داشتن نگاهی جامع به توانایی های هنرمندانه او در زمینه های مختلف فراهم شود. خاصیت آزاد وسخی بودن کار صادقی این امکان را بدست داد تا این نمایشگاه بتواند بستری باشد برای مطالعه ای تحلیلی، جامعه شناسانه، انسان شناسانه، نمایشی و روایی. بنابراین، برای آشکار کردن چنین رابطه هایی در دنیای هنری او، نوشتار و تصویر درهم پیچیده اند تا امکان پا نهادن به دنیای پرمعنا و مفهوم این هنرمند شگفت آور، از راه های متفاوت، شدنی باشد.
علی بختیاری؛ کیوریتور بخش انیمیشن و مشاور نمایشگاه در ادامه مراسم گفت: وقتی از علی اکبر صادقی حرف می زنیم از چه چیزی حرف می زنیم؟ او نقاش، شاعر، انیماتور و صاحب دیگر هنرهاست و مجموعه ای از هنرها را در خود جمع کرده است.
او ادامه داد: صادقی شاعر و نقاش روزهای گذشته،امروز و روزهای نیامده است. در روزگاری که تک تخصصی ها سردمدار هستند افرادی مانند صادقی پیدا می شوند تا نگاه همه جانبه ای در آن پیدا شود.
مشاور نمایشگاه گفت: این نمایشگاه همزمان که نگاهی به گذشته دارد نگاهی به امروز دارد و همزمان نگاهش به آینده است. ما اینجاییم و به تاریخی که علی اکبر صادقی شاخته اند،زنده باد می گوییم.
علی اکبر صادقی در ادامه این مراسم گفت: حضور شما از هرچیزی برای من مهم تر است. از شما انرژی می گیرم و بسیار دوستتان دارم. من اینجا هستم تا بگویم هنرمندان رسولان خدا هستند.
او ادامه داد: من خاک ایران را سرمه چشمانم می کنم. چند سال پیش در برلین نمایشگاهی داشتم و بازدیدکنندگان بسیاری داشت. آن جا گفتم من از سرزمین فردوسی و شاهنامه از سرزمین مولانا آمده ام و افتخار می کنم. من آن جا بغض کردم و دیگر نتوانستم حرفم را ادامه بدهم.
صادقی گفت: ما باید مدینه فاضله به وجود بیاوریم. در همه زندگانی ام تلاش کردم که همه را دوست داشته باشم و امیدوارم در سرزمینی که بزرگ شده ام روزی عشق و مهربانی گسترش پیدا کند.
در افتتاحیه این نمایشگاه ،علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران وهنرمندانی چون؛محمد حسین حلیمی،عباس مشهدی زاده، حسین محجوبی،ایرج اسکندری،کامبیز درم بخش، جواد مجابی، امرالله فرهادی، محمد فرنود، کیخسرو خروش، فاطمه معتمدآریا، طاهر شیخ الحکمایی، احمد محمدپور، احمد آریامنش، کورش گلناری، ناصر پلنگی، نادر مشایخی، کورش شیشه گران، کاظم چلیپا، منوچهر نیازی و … حضور پیدا کردند.

این نمایشگاه تا 25 فروردین ماه 97 در موزه هنرهای معاصرتهران دایر است.

گروه نویسندگان


انجمن علمی دانشجویی مهندسی فضای سبز دانشگاه سیستان و بلوچستان در نظر دارد با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری زاهدان، وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری و اتحادیه کشوری علوم باغبانی، مهندسی فضای سبز و گیاهان دارویی اولین مسابقه ی ملی طراحی منظر و فضای سبز دانشجویی را با محوریت طراحی منظرهای شهری زاهدان برگزار نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایوند، هدف از برگزاری این رویداد ایجاد انگیزه و رغبت در بین دانشجویان و گسترش ارتباط سازنده بین نهاد های اجرایی و دانشجویی است. کمک به گسترش اشتغال زایی در زمینه ی طراحی و در نهایت بکارگیری آثار خلاقانه ی آنان در محیط های شهری از دیگر اهداف این رویداد است. لذا؛ از تمامی دانشجویان سراسر کشور دعوت بعمل می­آوریم تا در این رخداد ملی شرکت نمایند.

موضوع مسابقه:

موضوع مسابقه عبارت است از ایده پردازی و ارائه طرح نهایی، در قالب نقشه های قابل اجرا، برای یکی از مناطق شهر زاهدان مطابق با نیازهای موجود و اهداف و شرایطی که در خلاصه گزارش ذیل به آنها اشاره شده است.

اهداف:

  • ایجاد انگیزه و رغبت در دانشجویان در راستای کارآفرینی و اشتغال زایی در حوزه طراحی؛
  • ایجاد ارتباطات حرفه ای و صنفی بین نهادهای اجرایی و دانشجویان؛
  • بسط دانش از طریق برگزاری نشست علمی-تخصصی دانشجویان با اساتید تخصصی معماری منظر؛
  • آشنایی با روند طراحی و مولفه های اجرایی پروژه های محیط و منظر؛
  • کمک به بروز خلاقیت و نوآوری میان دانشجویان با هدف ایجاد کسب و کار و کارآفرینی؛
  • ایجاد تعامل بین دانشگاه و شهرداری؛
  • اعتماد به دانشجویان در جهت اجرا و همکاری در طرح های عمرانی؛

شرایط شرکت در مسابقه:

  • مسابقه در یک مرحله و به صورت حضوری انجام خواهد شد.
  • مسابقه به صورت تیمی و در قالب تیم های ۲ یا ۳ نفره برگزار میگردد.
  • این مسابقه مختص تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (تمامی گرایش های) رشته ی مهندسی فضای سبز، مهندسی طراحی محیط زیست، مهندسی معماری و مهندسی شهرسازی از سراسر کشور میباشد.
  • نحوه ی ارائه ی کار میتواند با استفاده از دست و کامپیوتر باشد.
  • اعضای یک تیم میتوانند از چند دانشگاه و در قالب یک تیم واحد باشند.
  • لیست اقلامی که در اختیار هر تیم قرار میگیرد شامل: کاغذ پوستی، کالک و سفید، مقوا فابریانو، مداد، پاکن، چسب کاغذ، خط کش و راپید (۰،۱ – ۰،۸) میباشد.
  • هر تیم میتواند در صورت تمایل ابزار ترسیم دیگر( ماژیک راندو، مدادرنگی و ...) به همراه داشته باشد.

جوایز مسابقه:

  • انعقاد قرارداد و اجرای طرح برگزیده قابل اجرا از سوی شهرداری زاهدان
  • تیم برگزیده اول: ۳۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال + لوح و تندیس مسابقه
  • تیم برگزیده دوم: ۲۵،۰۰۰.۰۰۰ ریال + لوح و تندیس مسابقه
  • تیم برگزیده سوم: ۲۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال + لوح و تندیس مسابقه
  • تیم برگزیده چهارم: ۱۵،۰۰۰.۰۰۰ ریال +لوح و تندیس مسابقه
  • تیم دانشجویان کارشناسی برتر: ۱۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال + لوح و تندیس مسابقه
  • به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه گواهی نامه معتبر اهدا خواهد گردید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

  • تکمیل فرم ثبت نام موجود در سایت
  • تصویر کارت دانشجویی
  • فایل عکس ۴*۳ پرسنلی
  • واریز مبلغ ثبت نام (به ازای هر شرکت کننده مبلغ ۵۰ هزارتومان)
  • مبلغ واریزی از سوی دانشجویان بومی ۳۰ هزارتومان میباشد.

نحوه ارائه:

  • ارائه طرح پیشنهادی از سایت پلان مورد نظر
  • حداقل دو پرسپکتیو به دلخواه(بصورت اسکیس و راندو)
  • بزرگنمایی از یک فضا به دلخواه
  • یک مقطع طولی و یک مقطع عرضی(متناسب با مقیاس مربوط به طرح انتخابی)
  • پلان طرح کاشت
  • مشخص بودن روند ایده پردازی


آخرین مهلت ثبت نام: ۲۰ بهمن ۹۶

راه های ارتباطی:

آدرس کانال تلگرامی: @Usb_event

شماره دبیرخانه: ۰۵۴۳۱۱۳۶۳۲۳ - ۰۹۳۹۲۰۳۶۶۳۰
رایانامه: Landscape.usb۹۶@gmail.com

ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر

گروه نویسندگان


صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف و با توجه به وظایف و اختیارات محوله خود، در نظر دارد به منظور شناسایی، معرفی و تکریم شایسته از هویت ابنیه تاریخی سراسر کشور، نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران را با عنوان «احیاء» برگزار کند.

ب به نقل از روابط عمومی جشنواره، این جشنواره در نظر دارد فضایی هنری را برای رقابت صمیمانه ی همه علاقه مندان به آثار تاریخی کشور فراهم آورد از همین رو تمامی عکاسان و علاقه مندان باززنده سازی ابنیه تاریخی در سراسر ایران می توانند به منظور مشارکت در این رویداد فرهنگی که آوردگاهی برای عرضه ی بخش مهمی از هویت تاریخی ایران به مدد هنر عکاسی است، آثار خود را منطبق با شرایط ذیل برای ما ارسال نمایند.

موضوع جشنواره: بناهای تاریخی فاخر ایران با رویکرد ملی و محلی در عرصه شناخت

اهداف جشنواره:

۱- معرفی مناسب و توجه به آن دسته از ابنیه تاریخی که طی سالیان متمادی به دست فراموشی سپرده شده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

۲- مستند نگاری وضع موجود بناهای تاریخی ایران (کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه های تاریخی... )

۳- ترویج هویت فرهنگی و بیان وجه تمایز بناهای تاریخی ایران

۴- فرهنگ سازی و توسعه افکار عمومی در راستای بهره‌برداری بهینه از ابنیه تاریخی، احیاء زندگی در بناهای تاریخی، حفاظت و تکریم اماکن

۵- نقش بناهای تاریخی در ماندگاری خرده فرهنگ های بومی و منطقه ای

بخش های جشنواره:

تک عکس

عکسی که از یک بنا و به صورت تک‌عکس انتخاب شده باشد.

عکس تلفن همراه

عکس‌های گرفته شده توسط موبایل در موضوعات جشنواره

بخش ویژه

بخش ویژه جشنواره شامل سه بخش عکس‌های تطبیقی، مجموعه‌ای و احیاء عکس‌های آرشیوی

عکس‌های سری

مجموعه‌ای عکس دارای یک روایت، یعنی موضوعی در دل مجموعه تصاویر به تبیین برسد.

عکس‌های تطبیقی

دو عکس از یک زاویه از یک مکان/بنا در زمان‌های متفاوت

احیاگر عکس بناها در آلبوم های قدیمی

عکس‌های چاپ نشده قدیمی که در آرشیو شخصی نگهداری می‌شود.

شرایط شرکت در جشنواره:

شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است.

۱- تک عکس

در بخش تک فریم هر عکاس می‌تواند به ارسال حداکثر ۵ عکس می‌باشد.

۲- تلفن همراه

در بخش عکس تلفن همراه هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ عکس به جشنواره ارسال نماید.

۳- بخش ویژه

شامل سه بخش زیر می‌باشد:

۱-۳- عکس‌های سری

  • دربخش عکس های سری هر عکاس می‌تواند یک مجموعه عکس سری (که حداقل دو فریم و حداکثر ده فریم) داشته باشد به همراه توضیحات و نوشته ای که اهداف این مجموعه و جهت‌گیری آن را تبیین کند، به دبیرخانه ارسال کند، در این بخش انتظار می‌رود وحدت و ارتباط بین عکس‌ها برای قرارگرفتن ذیل عنوان مجموعه رعایت گردد و یا عکس‌ها به پوشش زوایای مختلف بنا و توسعه اطلاعات عکس در جریان کنار هم قرارگرفتن تعدادی عکس بیانجامد و مخاطب را به تمام ابعاد خارجی/داخلی بنا یا اطلاعات مورد نظر عکاس رهنمون کند.

۲-۳- عکس‌های تطبیقی

  • در این بخش ملاک خلق اثر، یک عکس قدیمی از یک بنای تاریخی است. بدین صورت که عکاس پس از انتخاب یک عکس قدیمی، عکسی به‌روز از همان بنا به ثبت می‌رساند. انتخاب زاویه دید مشترک در ثبت تصویر جدید نسبت به تصویر قدیمی از موارد ضروری در این بخش می‌باشد.
  • حداکثر تعداد آثار ارسالی در این بخش ۵ سری عکس (شامل یک عکس قبل و یک عکس بعد) می‌باشد.

۳-۳- عکس‌های قدیمی

  • عکس‌های آرشیوی قدیمی که در آلبوم‌های شخصی نگهداری می‌شود.
  • در بخش عکس‌های قدیمی، هر شرکت‌کننده می‌تواند ۵ عکس به جشنواره ارسال نماید.


مقررات عمومی جشنواره:

  • ابعاد عکس‌ها: ضلع بزرگ‌تر عکس ۱۶۰۰ پیکسل باشد. Quality (کیفیت) عکس‌ها به صورتی انتخاب گردد که حجم هر عکس از (۲ MB) بیشتر نباشد. عکس‌ها باید برای داوری با فرمت jpg ارسال شوند. لطفا اندازه و حجم عکس‌ها را پیش از ارسال کنترل کنید، درصورتی‌که عکس‌ها شرایط ثبت‌نام را نداشته باشند، در هنگام ثبت‌نام، آپلود نخواهند شد.
  • هرگونه دستکاری در عکس‌ها که منجر به گرافیکی شدن و حذف بعد عکس شود، و یا دخالت در واقعیت به هر صورت، عکس‌سازی، مونتاژ و کولاژ، جابه‌جایی عناصر عکس و حذف عناصر تصویر از داوری حذف خواهد شد.
  • تنها تنظیم نور، کنترل رنگ، افزایش یا کاهش کنتراست، کاهش یا افزایش کلاریتی، افزایش یا کاهش گرین و شارپنس، کراپ کردن مجاز است که وجه اسنادی را بر هم نمی‌زند.
  • اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس، نام عکاس به داور‌ها ارائه نخواهد شد. هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا توضیح نباید به صورت واترمارک در داخل عکس‌ها بیاید، متن‌های توضیحی و توصیفی مربوط به بخش عکس‌های سری نیز، به‌صورت مجزا و فایل word ارسال می‌گردد.
  • تکمیل فرم عکس‌ها باید مطابق تعریفی که در بالا آورده شده، باشد.

مالکیت اثر:

  • الف) ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس هاست و برگزار کننده هیچ گونه مسئولیتی در قبال تخلفات احتمالی شرکت کنندگان در این خصوص نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده ارسال کننده خواهد بود همچنین در صورت اثبات تخلف در هر مرحله، عکس ارسالی از مسابقه حذف خواهد شد.
  • ب) درصورتی که در مراحل داوری در خصوص استناد و مالکیت اثری داوران مردد شوند شرکت‌کننده موظف است مستندات خود را به دبیرخانه جشنواره جهت بررسی ارسال نماید درغیراین‌صورت از فرایند داوری حذف خواهند شد.
  • پ) مستندات مورد قبول دبیرخانه شامل ارائه فایل خام اثر (RAW- NEF) یا عکس قبل و بعد از اثر یا فایل ثبت‌شده برای عکس‌های تلفن همراه خواهد بود.
  • د) در بخش عکس‌های قدیمی آثار ارسالی بدون درنظرگرفتن مالکیت عکس‌ها بررسی می‌شوند و ارسال‌کننده اثر در این بخش به عنوان احیاگر شناخته می‌شود.
  • برای شرکت حتما باید فرایند ثبت‌نام در سایت صورت گیرد و عکس‌ها فقط از طریق سایت ارسال شوند.
  • ارسال عکس به این جشنواره به معنای پذیرش تمامی قوانین فراخوان می‌باشد و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست.


مراحل شرکت در جشنواره:

۱- ثبت نام در سایت جشنواره

از طریق صفحه ثبت‌نام، به راحتی در سایت ثبت نام کنید و وارد بخش بارگذاری تصاویر شوید.

۲- بارگذاری عکس‌ها

به تعداد مشخص شده در هر بخش، تصاویر خود را بارگذاری کنید. تا پایان زمان جشنواره امکان ویرایش تصاویر وجود خواهد داشت.

۳- تکمیل توضیحات عنوان عکس و محل عکاسی

با بارگذاری هر تصویر، عنوان، توضیحات تصویر و مکان دقیق بنای تاریخی را روی نقشه مشخص کنید.


جوایز:

برای عکاسان عکس‌های برتر در هر بخش، تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی در نظر گرفته شده است.

جوایز بخش عکس‌های تک عکس

  • نفرات اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

جوایز بخش عکس تلفن همراه

  • نفر اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
جوایز در بخش ویژه

جوایز در بخش عکس‌های سری

  • نفرات اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

جوایز در بخش عکس‌های تطبیقی

  • نفرات اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

جوایز در بخش عکس آلبوم‌های قدیمی

  • نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
  • نفرات سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال


آخرین مهلت ثبت‌نام و دریافت عکس‌ها: ۲۹ فروردین ۹۷

داوری و اعلام نتایج: اردیبهشت ۹۷

کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در فراخوان

گروه نویسندگان


نهال نوپای جشنواره مد ولباس فجر به هفت سالگی خود قدم می گذارد. از پس این راه و در این زمان کوتاه نتایج گرانسنگی حاصل شده که آن را به مثابه درختی تنومند و پرثمر تبدیل کرده است.

 به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، مدو لباس بصورت یک نماد بصری فرهنگی ، اجتماعی قدرتمند در جامعه عمل می کند. مد بر اساس تفکرات فرهنگی ، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی خلق می شود گر چه حوزه مد دارای دامنه گسترده ای است اما محصولاتی مانند لباس ، زیور آلات ، کیف و کفش و ملحقات آنها یکی از مهمترین شاخص های آن قلمداد می شوند .ایجاد و انطباق و معرفی این نمادها با فرهنگ غنی ایرانی توام با آموزه های دینی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است .

تا پیش از این نگاه صنعتی صرف به این مقوله موجبات بی توجهی به ابعاد اصلی مد ایرانی و اسلامی را فراهم ساخته و معیار در موضوعات دیگر جستجو می شد. این در حالی است که حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و ترویج الگوهای بومی و ملی از طریق مد سازی از اصلی ترین شاخص های توسعه فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود . اجرای این مهم و پرداختن به آن روش های گوناگونی را در برداشته که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است .

ارایه الگوهای جدید و تبیین مد ایرانی و اسلامی، بازتعریف هویتی لباس،ترسیم ضرورت ها و اهمیت چند وجهی مد ولباس، انسجام بخشی فعالیت ها و شناسایی ظرفیت های گسترده از نتایج این فعالیت ارزشمند است.

ایجاد نگاه تخصصی، گام برداشتن به سمت رفتارهای حرفه ای، مد سازی ایرانی _اسلامی از دیگر دستاوردهای جشنواره بوده است.

هویت بخشی به رویدادهای تخصصی از طریق انتزاع فعالیت ها، از دیگر ثمرات این رخداد ملی است .

نگاه بلند و اجرای حرفه ای و ثمر بخشی بیشتر این فعالیت ها از مهمترین ضرورت هاست. انشااله با تلاش تمامی دست اندرکاران این مهم فراهم خواهد شد.

اهداف:

  • بستر سازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه مد و لباس و سبک زندگی
  • معرفی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار
  • ارج نهادن چهره‌های ماندگار هنر ، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی
  • زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان
  • نشان دادن ظرفیت های حوزه صنعت مد، پوشاک و نساجی


بخش های جشنواره

  1. طراحی(مسابقه و نمایش)
    1. طراحی لباس
    2. طراحی پارچه
    3. طراحی جواهرات و زیورآلات
    4. طراحی کیف و کفش
    5. مسابقه زنده طراحی لباس
  2. علمی، دانشگاهی

۲/۱. رقابتی

۲/۲. غیر رقابتی

  1. صنعت و فناوری های نوین

۱/۳ نمایش

۲/۳نشست و کارگاه های علمی

  1. بین الملل
  2. سازمان ها، انجمن ها، تشکل های مرتبط و موسسات هنری مد و لباس

۱/۵دستگاه های دولتی و نهادهای دولتی فعال

۲/۵موسسات وانجمن های هنری

۳/۵برگزارکنندگان رویدادهای مد ولباس

  1. استان ها و اقوام (بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور)
  2. عرضه محصولات کاربردی اسلامی ایرانی( فروش غیر متمرکز)


زمان ثبت نام: تا ۱۵ بهمن ماه

متن کامل فراخوان: فراخوان-جشنواره-هفتم.pdf

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranmode.com مراجعه نمایید.
گروه نویسندگان